1

خداحافظی کارگردان “خروس جنگی” با سینما!

سینماژورنال: مسعود اطیابی کارگردانی که بیش از هر چیز به واسطه ساخت کمدی هایی چون “خروس جنگی” و “اخلاقتو خوب کن” شناخته می شود تصمیم گرفته برای همیشه دور سینما را خط بکشد.

به گزارش سینماژورنال اطیابی که دو سال قبل یک درام با محوریت زندگی مردمان افغان با نام “خاک و مرجان” را تولید کرده بود در دولت جدید مترصد آن بود که بتواند یکی دو کار سینمایی را کارگردانی کند اما عدم حمایت مدیران سینمایی از وی باعث شد وی نتواند کاری از پیش ببرد.

حتی بهار امسال وی به عنوان کارگردان یک کمدی به نام “رویای مارسل” به تهیه کنندگی امیر پروین حسینی معرفی شد و حتی بعد از رایزنی با رضا عطاران شرایط حضور وی در فیلم را هم فراهم کرد و عطاران هم یکی دو ماهی کاری را قبول نکرد بلکه بتواند با اطیابی همکاری کند اما…

به دلیل حضور اطیابی از “رویای مارسل” حمایت نشد

در آن برهه زمانی گفته شد بخشهایی از فیلم همزمان با جام جهانی فوتبال در برزیل فیلمبرداری خواهد شد اما در نهایت این امر هم میسر نشد. بعد از آن نیز اطیابی چند ماهی را منتظر فراهم آمدن شرایط تولید شد ولی گویا عدم حمایت مسئولان سینمایی از این پروژه کار را برای تهیه کننده اش سخت کرد.

شنیده ها حکایت از آن دارند که مسئولان سینمایی شرط حمایت از “رویای مارسل” را عدم حضور اطیابی در مقام کارگردان آن اعلام کردند و در نهایت تهیه کننده کار نیز مجبور شد محترمانه از همکاری با اطیابی سرباز زند.

عدم حمایت از کاری با مضمون محیط زیست

اطیابی به جز این قصد داشت یک درام آوانگارد با مضمون محیط زیست را هم به تهیه کنندگی خودش بسازد که برای تولید آن نیاز به حمایت یکی از اصلی ترین ارگانهای سینمایی داشت اما از تولید این کار هم حمایت نشد تا اطیابی خسته تر از همیشه دور کار سینمایی را خط بکشد.

به گزارش سینماژورنال به نظر می رسد نزدیکی اطیابی با تیم مدیریتی سابق سینما دلیل این عدم حمایت باشد. مساله ای که خودش هم آن را فهمیده و برای همین تصمیم گرفته دور کار سینمایی را خط بکشد.