1

خبر “کیهان”⇐”ابد و یک روز” کار دست حوزه داد!

سینماژورنال: در حالی که اکران رسمی “ابد و یک روز” از این هفته پایان یافته تلقی می شود روزنامه اصولگرای “کیهان” خبر داده که یکی از زیرمحموعه های حوزه هنری که احتمالا موسسه هنرهای تصویری سوره بوده قصد خرید امتیاز نمایش خانگی فیلم را داشته که به دلیل پخش آگهی از “جم” موفق به این کار نشده است.

ابتدا متن خبر “کیهان” را بخوانید:

پخش غیرقانونی آگهی‌های فیلم «ابد و یک روز» در شبکه‌های ماهواره‌ای سبب شد که حوزه هنری برای پخش خانگی این فیلم دچار تردید شود.

چندی پیش ، یکی از زیرمجموعه‌های حوزه هنری اقدام به خرید امتیاز نمایش فیلم سینمایی «ابد و یک روز» در شبکه سینمای خانگی کرد اما عمل غیرقانونی تهیه‌کننده فیلم یاد شده در دادن اگهی به شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای و گنجاندن صحنه‌های حذف شده در فیلم در قالب آگهی‌ها با هدف فریب مخاطب، سبب تردید حوزه برای پخش خانگی این فیلم شده است.

جالب این است که همان زیر مجموعه برای پخش خانگی فیلم «من سالوادور نیستم » اقدام کرده بود که موفق به عقد قرارداد نشد. به نظر می‌رسد که مدیر انقلابی حوزه هنری، باید برای ارزیابی عملکرد زیرمجموعه یاد شده، دست به کار شود! 

ربط این پشیمانی با محتوای “ابد…”

به گزارش سینماژورنال گمانه زنی این روزنامه اصولگرا درباره دلیل این موسسه در خرید رایت نمایش خانگی “ابد..” و ارتباط آن با تیزرهای ماهواره ای در حالی رخ می دهد که تقریبا تیزر تمامی فیلمهای روی پرده منهای “بادیگارد” در هفته های اخیر از شبکه ماهواره ای جم پخش شده است و با این وصف این موسسه نمی تواند فیلم دیگری را هم برای خرید انتخاب کند.

مگر آن که بپذیریم منهای ارتباط عدم خرید رایت “ابد…” با پخش تیزر ماهواره ای، فضای کدری که این فیلم از طبقه فرودست ایرانی ارائه می دهد و انتقادات رسانه ها بر این نوع تصویرسازی، در این پشیمانی از خرید رایت “ابد…” نقش داشته است.