1

خبر سینماژورنال تأیید شد⇐شهاب حسینی شکایت از تهیه‌کننده‌ “ساکن طبقه وسط” را تأیید کرد

سینماژورنال: دو روز قبل بود که سینماژورنال خبر حضور شهاب حسینی در دادگاه فرهنگ و رسانه را داد و درباره جزییات این حضور که مربوط به شکایت از تهیه کننده “ساکن طبقه وسط” است توضیحات مبسوطی ارائه داد.(اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال حالا شهاب حسینی در گفتگویی تفصیلی درباره‌ حضورش در دادسرای فرهنگ و رسانه حرف زده و البته خبر سینماژورنال را تأیید کرده است.

تهیه کننده “ساکن طبقه وسط” جلوی پروانه نمایش فیلم را گرفته

این بازیگر سینما درباره دلیل حضور خود در دادگاه فرهنگ و رسانه با بیان اینکه شاید حکمت خدا در این بوده است که ماجرا این‌طور ادامه پیدا کند به “ایسنا” اظهار کرد: پیرو یک سلسله مسائل با تهیه‌کننده‌ی فیلم «ساکن طبقه وسط»{امیر سماواتی} که از ابتدای کار تا به امروز اتفاق افتاد و موفق به حل اختلاف نشدیم، به دادسرا رفتم و فکر می‌کنم یک مرجع نهایی مثل دادگاه فرهنگ و رسانه می‌تواند این موضوع را حل کند.

حسینی گفت: تهیه‌کننده‌ی فیلم «ساکن طبقه وسط» جلو صدور پروانه‌ی نمایش خانگی این اثر را گرفته‌ و با این کار سرمایه‌ی سرمایه‌گذارانی که از بخش خصوصی آمده بودند با خطر مواجه شده است.

من معتمد سرمایه گذاران بودم و باید احقاق حق کنم
کارگردان فیلم «ساکن طبقه وسط» یادآور شد:‌ این در حالی است که فیلم در شرایط نسبتا نامناسبی اکران شد، ولی توانست از فروش قابل توجهی برخوردار شود، اما تا این لحظه سرمایه‌گذاران با ضرر روبه‌رو شده‌اند.

این بازیگر اضافه کرد: به دلیل اینکه تنها شخص مورد اعتماد سرمایه‌گذاران، من بودم، موظف هستم این مسئله را تا انتها پیگیری کنم و امیدوارم در جهت احقاق حق افراد کمک کنم.

تهیه کننده “ساکن طبقه وسط” هیچ سرمایه ای را وارد کار نکرد
شهاب حسینی با اشاره به اینکه «متأسفانه با مشکلات زیادی از جانب تهیه‌کننده‌ی فیلم و شیوه‌ی کاری ایشان روبه‌رو بودیم»، گفت: خود ایشان هیچ سرمایه‌ای را وارد کار نکرده ولی سرمایه‌ی دیگران به خطر افتاده است. در این شرایط نباید به افزون طلبی ها تن داد؛ آن هم به صرف اینکه کسی یک مجوز تهیه‌کنندگی در دست دارد. این مجوز صرفا برای تلاش در جهت ساخت یک فیلم خوب باید مورد استفاده قرار گیرد، نه اینکه دستاویزی برای ادعاهای بعضا خارج از انصاف و منطق افراد شود.

این تهیه کننده در مالکیت اثر فقط 10 درصد سهم دارد
وی ادامه داد: خوب است از این منظر به فیلم «ساکن طبقه وسط» نگاه شود که اثری نزدیک به استانداردهای موجود ساخته شد و تهیه‌کننده‌ی آن باید خوشحال باشد که چنین فرصتی داشته و توانسته کاری را که می‌تواند مایه‌ی مباهاتش باشد به ثمر برساند، اما می‌بینیم چنین مشکلاتی به‌وجود آمده است.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد‌: ادامه این رویه ها دلسردی و ناامیدی آدم‌هایی را که با جان و دل در سینما کار می‌کنند، در پی خواهد داشت. شاید خیلی‌ها دستشان کوتاه باشد و از سوی افرادی مورد اجحاف واقع شده باشند. من به دلایل شخصی به دنبال این ماجرا نرفتم و فقط چون امانت‌دار سرمایه‌گذاران هستم این قضیه را پیگیری می‌کنم، چرا که ایشان در پروانه‌ی مالکیت تنها 10 درصد سهم دارند و نباید سرمایه ی صاحبان 90 درصد سهم با خطر مواجه شود.