1

خانه سینما در خدمت تقدیر از قالیباف؟؟؟+عکس⇔هیأت مدیره و مدیرعامل ۱۱شغله چه توجیهی برای این اتفاق دارند؟

سینماروزان: در 24 ساعت گذشته اعضای خانه سینما با پیامکی مواجه شده اند که از آنها دعوت میکند در مراسم تقدیر از محمدباقر قالیباف شهردار پیشین تهران شرکت کنند.

به گزارش سینماروزان هرچند این پیامک به ظاهر از سوی شورایعالی خانه هنرمندان ارسال شده اما تعجب آور است که از سامانه پیامکی خانه سینما برای ارسال این دعوتنامه استفاده شده است.

اینکه چرا سران بالادستی خانه سینما می باید سامانه پیامکی خویش را که اغلب برای ارسال آگهی ترحیم اعضاء استفاده میشود(!!) در خدمت آگهی تقدیر از شهردار سابق قرار دهند هرچند در ظاهر اسباب شگفتی بدنه صنف را موجب شده اما اگر این مسأله را کنار افشاگریهای چهره‌هایی همچون مرضیه برومند و حمید فرخ نژاد قرار دهیم چندان هم نباید شگفت زده شویم.

سه ماه قبل مرضیه برومند به افشاگری درباره حمایتهای شهردار سابق از خانه سینما پرداخته و گفته بود: ساختمان شماره دو خانه سينما در خيابان وصال را قالیباف در اختيار اين تشكل گذاشت و تمام مخارج اداري و دفتري‌اش را هم تامين مي‌كند!(اینجا را بخوانید)

مدتی بعد از برومند، حمید فرخ نژاد نیز به بهانه انفعال خانه سینما در جریان قاچاق فیلم «گشت2» و آتش زدن کارت خانه سینما توسط کارگردان فیلم سعید سهیلی، با انتقاد از خانه سینما به ذکر خاطره از انتظارات سران خانه سینما برای تبدیل هنرمندان به مجالی برای شوآف شهردار پرداخته و نوشته بود: تصاويري ديدم كه در آن سعيد سهيلي جلوي دوربين كارت عضويتش در خانه سينما و كانون كارگردانان رو آتش زد و خلاص. ياد آن روزي افتادم كه در اوج درگيري با عوامل جرياني هدايت شده در تلويزيون بودم كه كمر به انهدام سينماي اين مملكت به هر نحو بسته بودند، از خانه سينما با من تماس گرفتند، خوشحال شدم كه براي پشتيباني و حمايت توسط خانه سينما تلفن زده شده، در كمال ناباوري دوست عزيزي كه زنگ زده بود گفت آقاي شهردار قرار است يك مركز تجاري را در ميدان وليعصر افتتاح كنند و احتياج به چند چهره داريم كه كنار ايشان باشند! عملا نگاه خانه معظم سينما به ما سياهي لشكرهاي مجلس آرا و تزييني است.(اینجا را بخوانید)

دو سال قبلتر و در زمان حضور رضا میرکریمی به عنوان مدیرعامل خانه سینما نیز بودجه ای میلیاردی از سوی شهردار برای بازسازی عمرانی خانه سینما در اختیار هیأت مدیره این نهاد قرار داده شد.

شاید یکی از دلایلی که برخی از سران خانه سینما در جریان انتخابات96 جرأت حمایت از حسن روحانی را نداشتند همین حمایتها بود!

اما آیا چنین حمایتهایی دلیلی بر آن است که سران خانه سینما سامانه پیامکی خود را در اختیار تقدیر از کاندیدای انصرافی انتخابات قرار دهند؟

سینماروزان آماده است پاسخ هیأت مدیره این نهاد یا مدیرعامل آن که در ماههای اخیر همزمان با هم 11 مسئولیت مختلف را عهده دار شده (اینجا را بخوانید) درباره این مسأله منعکس کند.

پیامکی که از سوی سامانه پیامکی خانه سینما برای اعضاء ارسال شده
پیامکی که از سوی سامانه پیامکی خانه سینما برای اعضاء ارسال شده