1

“خانه دختر” با داشتن دو پروانه نمایش، برای سومین بار ممیزی شد!/ تهیه کننده: سكوت درباره اين فيلم برايمان خيلى خيلى سخت است

سینماژورنال: درام “خانه دختر” ساخته شهرام شاه حسینی از جمله آثار جشنواره سی و سوم فیلم فجر بود که بسیاری از مخاطبان لحن روایی اثر و صراحت بیانی آن در طرح یک معضل اجتماعی را ستودند.

به گزارش سینماژورنال با این حال برخی سوءتفاهات که ریشه در درگیریهای غیرسینمایی داشت سبب ساز آن شد که نمایش فیلم در جشنواره شروع هجمه ای باشد علیه فیلم و امتداد این هجمه ها بود که باعث شد این فیلم در آستانه اکران دوم نوروز نتواند روی پرده برود.

بعد از گذشت حدودا دو ماه از آن اتفاقات حالا محمد شایسته تهیه کننده “خانه دختر” با نگارش یادداشتی در صفحه اجتماعیش از این گفته که نسخه ای تازه از فیلم را با ممیزی مجدد آماده کرده و به اداره نظارت ارائه داده است بلکه بار دیگر بتواند فیلمش را اکران کند.

سکوت برایمان سخت است

شایسته گفته است: “خانه دختر” را بعد از گرفتن دو بار پروانه نمايش جهت برطرف كردن سوء تفاهمات كه هيچ گونه ربطى به فيلم نداشت و فقط جهت تسويه حساب هاى شخصي و براى تضعيف وزارت ارشاد بود دوباره اصلاح كرديم و به وزارت ارشاد فرستاديم.

وی ادامه داده است: اميدوارم مسئولين اين وزارتخانه كه ديدار با آنها بسيار سخت است پاسخگوى عوامل فيلم باشند. ديگر سكوت درباره اين فيلم برايمان خيلى خيلى سخت است.

فیلمی که دو بار پروانه ساخت گرفت ولی به اکران نرسید

ممیزی مجدد “خانه دختر” در حالی رخ می دهد که بعد از نمایش فیلم در جشنواره نیز فیلم زیر تیغ ممیزی رفته بود و بخشهایی از آن سانسور شده بود و با همان سانسور پروانه نمایش گرفته بود؛ در آستانه اکران و برای توجه به نظرات منتقدان فیلم یک بار دیگر هم ممیزی شد و باز هم پروانه گرفت.

حالا برای سومین بار فیلم ممیزی شده و مجددا به اداره نظارت فرستاده شده تا پروانه نمایش بگیرد اما اینکه این پروانه نمایش سوم چقدر می تواند ضامنی باشد برای اکران بی حاشیه فیلم، معلوم نیست.