1

با هدف ارتقای معیشت بدنه سینما تا حد معیشت پرسنل تلویزیون؟⇐ مرضیه برومند-خالق مجموعه‌های ماندگار #تلویزیونی- مدیرعامل خانه #سینما شد!!

سینماروزان/محمد شاکری: بالاخره بعد از مدتها که خانه سینما بی مدیرعامل بود، به طور رسمی مرضیه برومند به عنوان مدیرعامل تازه خانه سینما معرفی شد.

هیات مدیره خانه سینمای ایران در اطلاعیه رسمی خود با ابراز خشنودی از پذیرش این پیشنهاد از سو‌ی خانم مرضیه برومند ، امیدوار است این انتخاب زمینه ی بهبود وضعیت جامعه سینماگران ایران را فراهم سازد.

مرضیه برومند با بیش از چهل سال سابقه ی فعالیت ، هنری و خلق آثاری عمدتا تلویزیونی همچون شهر موشها، آرایشگاه زیبا، هتل مراورید، آب پریا، خودروی تهران۱۱، کارآگاه شمسی و مادام و… در خاطرات باقی مانده است.

خانه سینما در سال‌های اخیر با گلایه های فراوان اعضا درباب فقدان فعالیت‌های مفید برای بهبود معیشت اهالی سینما روبرو بوده و کار آن قدر زار بوده که در سال جاری حتی حق‌السهم خانه سینما بابت بیمه تکمیلی اعضا پرداخت نشد و اعضا مجبور شدند هزینه سنگینی بابت بیمه تکمیلی درمان بپردازند.

نبود بیمه بیکاری، فقدان تعاونی مصرف برای اعضا و حتی عدم ارائه تسهیلات خرید اعتباری ارزاق، اصلی‌ترین مشکلات بدنه سينماست.

به مانند اغلب شوراهای ممیزی از ارشاد تا جشنواره فجر و… همچنان تلویزیونی‌ها هستند که پست‌های مدیریتی سینما را در اختیار می‌گیرند و در خانه سینما نیز کارگردانی با رزومه پررنگ در تلویزیون، مدیرعامل  شده است. آیا این رویه و انتخاب مرضیه برومند موجب خواهد شد مدیران خانه سینما نیز به مانند مدیران تلویزیون به بدنه خود، بها دهند و حداقل مشکلات معیشتی اولیه آنها را حل کنند؟

مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما شد
مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما شد