1

«خالتور» در مرز ۵٫۵ میلیاردی شدن/«قاتل اهلی» دومیلیارد را رد کرد/«خانه دختر» همزمان با عرضه نسخه خانگی ۳میلیاردی شد/«آذر» نیم میلیاردی شد/صرف معنای واقعی عدالت در اکران با اختلاف ۷۰ سالنی میان «آینه بغل» با برخی فیلمهای سرگروه‌دار+آمار کامل فروش

سینماروزان: مناسبات اکران و مهمترین مولفه فروش که تعداد بالای سالن باشد طوری پیش میرود که «آینه بغل»ی که خیلی سریع پروانه نمایش گرفت و سریعتر از آن قرارداداش در شورای اکران ثبت شد و سرگروه استقلال متعلق به حوزه هنری نصیبش شد، بتواند بفروشد. این فیلم از همان ابتدای اکران بیشتر از صد سالن را به خدمت گرفت که در تناسب با فیلمهایی مانند «وقتی برگشتم» که با یک فاصله زمانی کوتاه نسبت به آن اکران شدند عددی رویایی است. کافیست در نظر بگیریم «وقتی برگشتم» با داشتن سرگروه فقط 30 سالن دارد و «آینه بغل» باز هم با داشتن سرگروه بیش از 100 سالن دارد تا عمق عدالت(!) حاضر در اکران مشخص شود.

به گزارش سینماروزان با این توزیع عادلانه «آینه بغل» در مدت زمانی حدودا ده روزه بیشتر از 2.5 میلیارد فروخته است که نه رقمی رویایی که رقمی کاملا متوسط است و فیلمی مثل «وقتی برگشتم» به زحمت فروشش از 200 میلیون گذشته.

در صدر آمار فروش همچنان «زرد» قرار دارد که با اندک سینماهای باقیمانده خود در آستانه 5.5 میلیارد فروش است و بعد از آن کمدی «خالتور» که بدون هرگونه تبلیغ محیطی و با توقیف نمایش در سینماهای شهرداری در آستانه فروش 5.5 میلیارد قرار دارد.

«خفگی» در آستانه 4.5 میلیارد فروش است و «خانه دختر» حتی بعد از عرضه نسخه خانگیش توانسته به فروش مطلوب ادامه داده و از 3 میلیارد هم بگذرد.

«قهرمانان کوچک» به لطف پخش حوزه هنری همچنان حدی مطلوب از سانس و سالن دارد و بر این اساس در آستانه 2.5 میلیاردی شدن قرار گرفته است. «ثبت…» و «قاتل اهلی» که اولی کلی اکران مردمی داشته و دومی حتی یک اکران مردمی هم نداشته هر دو از رقم 2میلیارد عبور کرده اند.

«آذر» با کلی بیلبورد و حواشی تبلیغی به زحمت از نیم میلیارد عبور کرده است و مستند «صفر تا سکو» هم 300 میلیون را رد کرده که رقمی متناسب است برای یک فیلم مستند.

قعر جدول فروش، انیمیشن ارگانی «فهرست مقدس» قرار گرفته که در حدود ده روز کمی بیش از 20 میلیون فروخته و حتی فروشش از انیمیشنی مثل «راز سیاوش» که هیچ اله‌مان تبلیغی نداشته کمتر است!!! انیمیشن «پینوکیو…» هم کمی بیش از 15میلیون فروخته است.

«آپاندیس» که از جمله محصولات سیمافیلم است که دست اندرکارانش مدام بر ارزشهایش تأکید کرده اند(!) حتی ده میلیون هم نفروخته که ناگفته پیداست چه آمار نومیدکننده ایست.

آمار کامل فروش تا ابتداي جمعه 24 آذر ۱۳۹۶ به شرح زير است:

(تمام ارقام به تومان است)

–زرد ۵ میلیارد و 470میلیون(72 روز)

–خالتور5 میلیارد و ۴۵۰ میلیون(44 روز)

–خفگی ۴میلیارد و 270 میلیون(58 روز)

–خانه دختر 3 میلیارد و 40 میلیون(65 روز)

–آینه بغل 2میلیارد و ۶۰۰میلیون(9روز)

–قهرمانان کوچک ۲میلیارد و 430 میلیون(72 روز)

–ثبت با سند برابر است 2میلیارد و 56میلیون(23روز)

–قاتل اهلی 2میلیارد و 50 میلیون(23روز)

–آذر 550 میلیون(16روز)

–حقه باز دم دراز 510 میلیون(65روز)

–غیرمجاز 330 میلیون(44روز)

–صفر تا سکو  320 میلیون(23 روز)

–شکلاتی 265 میلیون(16 روز)

–وقتی برگشتم 220 میلیون(16 روز)

–انزوا  115 میلیون (37 روز)

–اشنوگل 90میلیون (23 روز)

–حریم شخصی 35میلیون(2روز)

–راز سیاوش 25میلیون(16روز)

–فهرست مقدس 21 میلیون(9 روز)

–پینوکیو، عاموسردار و رییسعلی 15 میلیون(16 روز)

–آپاندیس 6.5 میلیون(2روز)