1

خاطره خواندنی تهیه کننده “مارمولک” از دیدار با بابک زنجانی!!

سینماروزان: منوچهر محمدی تهیه کننده کمدی پرطرفدار “مارمولک” خاطره ای خواندنی از دیدار با بابک زنجانی ارائه داده است.

به گزارش سینماروزان امتداد حضور سرمایه های مشکوک در وادی هنر و عدم پذیرش مسئولیت از سوی مدیران هنری درباره بررسی عقبه سرمایه گذاران مشکوک شرایطی را ایجاد کرده که بعضا سینماگران منتقد این سرمایه ها نیز وسوسه همکاری با این سرمایه گذاران را پیدا کنند.

بابک زنجانی از مشهورترین سرمایه گذاران مشکوکی بود که با کلی بریز و بپاش سه فیلم “هیچ کجا هیچ کس” و “سیزده” و “نقش نگار” را تولید کرد ولی سرانجامی نداشت جز محکومیت اقتصادی.

منوچهر محمدی تهیه کننده باسابقه با اشاره به دیدار چند سال قبلش با بابک زنجانی به “همشهری” گفت: چندین سال قبل با اصرار یک کارگردان جوان ملاقاتی با بابک زنجانی داشتم. ملاقاتی نیم ساعته در دفترش که درباره علاقه اش به سینما گفت و اینکه جنس فیلمهای تولیدی من را می پسندد. او مدعی بود میخواهد یک کمپانی بسان کمپانیهای هالیوودی بسازد و مدیریت و مسئولیت این بخش را به من بسپارد.

محمدی ادامه داد: شانسی که آوردم دو تماس تلفنی بود که حین ملاقات با زنجانی گرفته شد. او در گوشه ای از اتاق با کسانی که تماس گرفته بودند صحبت کرد و به طور طبیعی ما که در اتاق بودیم صدایش را می شنیدیم. از اینکه چه کسی پشت خط بود بی اطلاعم ولی در هر دو تماس دستوراتی برای انجام معاملات داد. در تماس اول بحث پرداخت چهل میلیون دلار بود و در تماس دوم دستور پرداخت 36میلیون یورو را صادر کرد.

تهیه کننده “میم مثل مادر” و “ارتفاع پست” افزود: به زنجانی گفتم به پیشنهادش فکر میکنم ولی به آن کارگردان جوان گفتم کلا این دیدار را فراموش کند. از نگاه من زنجانی جوانی 28 ساله بود که با دو تلفن میلیونها دلار و یورو جابحا میکرد و همین باعث شد برایم قابل اعتماد نباشد. هرقدر هم پس از آن دیدار از دفتر زنجانی پیگیری کردند سرباز زدم!!

تهیه کننده “مسافر ری” و “بازمانده” خاطرنشان ساخت: پرونده محکومان اقتصادی نشان میدهد ورودشان به سینما کاملا گشاده دستانه بوده. بابک زنجانی و محمدهادی رضوی به همین صورت وارد سینما شدند و براحتی قابل شناسایی بودند. همکاران نباید فریب این جماعت را بخورند. قانون کشور هم باید به گونه ای باشد که این افراد ردیابی شوند و اگر فردی فعالیت شبهه ناکی انجام میدهد ورود اطلاعاتی کنند و جلوی او را بگیرند.