1

حوزه هنری “لانتوری” را تحریم کرد+واکنش رییس حوزه هنری به این تحریم/پرسش سینماژورنال: واکنش سازمان سینمایی به تحریم یک فیلم مجوزدار چیست؟

سینماژورنال: اکران تازه ترین فیلم رضا درمیشیان با عنوان “لانتوری” در حالی در گروه سینمایی آفریقا آغاز شده است که هیچ کدام از سینماهای زیرمجموعه حوزه هنری و حتی سینما آزادی که به صورت شراکتی میان حوزه هنری-شهرداری اداره می شود، این فیلم را روی پرده نفرستاده اند.

به گزارش سینماژورنال عجیب تر از تحریم “لانتوری” واکنش محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری به این تحریم است. مومنی شریف در پاسخ به پرسش “برنا” درباره چند و چون این تحریم گفته است: در حال حاضر در مسافرت هستم و در این رابطه صحبتی ندارم.

بعد از ماجرای تحریم گسترده فیلمهای مجوزدار در ابتدای دهه نود و در زمان ریاست جواد شمقدری بر سازمان سینمایی که بسیاری آن را برآمده از تقابلات سیاسی بعد از انحلال خانه سینما می دانستند تحریم “لانتوری” می تواند جدی ترین تحریم حوزه هنری در سه سال اخیر باشد.

“لانتوری” یکی از معدود آثار آسیب شناسانه سینمای ایران درباره اسیدپاشی است که پروانه نمایش آن با لحاظ درجه بندی سنی 16+ صادر شد با این حال حوزه هنری حتی به مجوزی که با لحاظ درجه بندی از سوی اداره نظارت سازمان سینمایی تحت نظارت ایوبی برای این فیلم صادر شده وقعی ننهاد و فیلم را روی پرده نفرستاد.

باید منتظر ماند و دید واکنش حجت ا.. ایوبی رییس سازمان سینمایی به این تحریم چیست؟