1

حمید نعمت ا.. پروانه ساخت “مینا” را گرفت/ مصطفی کیایی پروانه ساخت “صاف کننده” را/رامبد جوان پروانه ساخت “نگار”

سینماژورنال: شورای پرونده ساخت سازمان سینمایی برای شش فيلمنامه پروانه ساخت صادر كرد.

به گزارش سینماژورنال خروجی جلسه دیروز شورای پروانه ساخت، صدور مجوز تولید برای این فیلمنامه ها بود؛

–” صاف کننده” به نویسندگی مصطفی کیایی و مهیار شاهرخی و تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی

–” نرگس مست” به نویسندگی و کارگردانی سیدجلال الدین دری و تهیه کنندگی عبدالله اسفندیاری

–“مینا” به نویسندگی معصومه بیات و کارگردانی و تهیه کنندگی حمید نعمت ا..

–“زاپاس” به نویسندگی و کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سید امیر پروین حسینی

— “نگار” به نویسندگی احسان گودرزی و کارگردانی و تهیه کنندگی رامبد جوان و “دعوتنامه” به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مهرداد فرید.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “سینما” مصطفی کیایی در حالی برای “صاف کننده” پروانه ساخت گرفته که مدتها تلاش کرده بود رضایت ارشاد را برای ساخت فیلمنامه “پارازیت” جلب کند.
اتفاقی که درنهایت رخ نداد و شورای پروانه ساخت، مجوز تولید فیلمنامه “پارازیت” را صادر نکرد. کیایی در پی ناامیدی از تولید این اثر اجتماعی، سراغ فیلمنامه کمدی “صاف کننده” رفته است.
پیش تولید این فیلم به زودی آغاز خواهد شد و کیایی قصد دارد فیلمش را به جشنواره امسال برساند.

فيلم “نرگس مست” هم اولین ساخته بلند جلال الدین دری است که پیش از این چند فيلمنامه نوشته و در تلویزیون نیز سریال ساخته است. جلال الدین دری برادرزاده ضیاءالدین دری است و در فیلمهای عمویش نیز تجربیاتی اندوخته است. قرار است عبدالله اسفندیاری تهیه کنندگی این فیلم را برعهده داشته باشد. مدیر اسبق بخش فرهنگی فارابی پس از سالها دوری از سینما با “نرگس مست” به عرصه تولید بازمیگردد.

فيلم “مینا” هم توسط حمید نعمت الله ساخته میشود. فیلمنامه “مینا” که مدتی در ارشاد معطل مانده بود سرانجام پروانه ساخت دریافت کرد. نعمت الله فیلم تازه اش را بر اساس فيلمنامه همسرش میسازد.

با صادر شدن پروانه ساخت “نگار” هم مشخص شد که رامبد جوان همچنان ساخت فیلمنامه “خندنده” را به زمانی مناسب تر موکول کرده است.
“نگار” با حضور رامبد جوان، نگار جواهریان و پیمان معادی ساخته میشود.
بیش از این گفته میشد جواد فرحانی، تهیه کننده “خندوانه” تهیه این فیلم را بر عهده خواهد داشت ولی درنهایت خود جوان تصمیم به تهیه کنندگی چهارمین فیلم بلند سینماییش گرفت.