1

حمید جبلی در واکنش به درخواست عجیب خبرنگار نوجوان در جشنواره همدان: من مطرب نیستم که برای‌تان برقصم!!!

سینماژورنال: اولین دوره جشنواره فیلم نوجوان در حالی در همدان برگزار شده که یکی از حاشیه های روزهای ابتدایی آن واکنشی بود که حمید جبلی به یکی از مخاطبان حاضر در جشنواره نشان داد.

به گزارش سینماژورنال در یکی از نشستهای این جشنواره که با نام “گفتگوی شبانه” برگزار می شود و وحید نیکخواه آزاد مدیریت آن را برعهده داشت، از یک طرف علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی حضور داشت و از طرف دیگر علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره نوجوان.

حمید جبلی هسته اصلی گروه تولید مجموعه “کلاه قرمزی” نیز از جمله مهمانان این نشست بود که به هنگام حضور با تأخیرش در نشست اتفاق عجیبی رخ داد.

جبلی از ابتدا به همه تذکر داد که سکوت را رعایت کنند

مطابق با اطلاعت ارائه شده در “فارس” جبلی از همان ابتدا به حاضرین که جمعیت نزدیک به 50 نفر داشتند و دور یک میز نشسته بودند تذکر داد تا سکوت را در زمانی که افراد صحبت می کنند رعایت کنند.

او به عکاسان گوشزد کرد که باید در یک جا بایستند و هنگام عکاسی حرکت نکنند و البته این که خبرنگارها در یک سمت بنشینند.

البته گوشزد به حاضرین درست بود چرا که همهمه موجود باعث شده بود صدا بسیار ضعیف به گوش برسد اما نوع لحن و گویش جبلی کمی تند بود.

در ادامه این نشست فیلمسازی از مشهد شروع به انتقاد از جشنواره و اکران فیلمش کرد و همین مسأله باعث سنگینی فضا شد.

درخواست عجیب خبرنگار نوجوان و واکنش صریح جبلی

در این هنگام یک خبرنگار نوجوان همدانی که شاید بیش از سیزده سال نداشت یک درخواست عجیب از حمید جبلی کرد و گفت: به نظرم برای این که کمی فضا تغییر کند و همچنین به عنوان یک میان برنامه برای ما صدای کلاه قرمزی را در بیاورید!!!

حمید جبلی نیز که بسیار عصبانی و ناراحت شده بود با لحنی که برای یک نوجوان سنگین بود در میان حاضرین پاسخ عجیبی داد و گفت:دختر عزیزم! من مطرب نیستم که برای تان برقصم. اگر اینجا مراسم عروسی بود برای تان می رقصیدم. من در اینجا به عنوان یک فیلمساز حاضر شدم اگر عروسی بود و شما می گفتید می رقصیدم.

عذرخواهی خبرنگار نوجوان و تشویق حضار

این واکنش شرمندگی فراوانی را برای دختر نوجوان خبرنگار به وجود آمد که وی تلاش کرد شرایط ظاهری خود را میان جمع حفظ کند اما بعد از گذشت زمان قابل توجهی خبرنگار نوجوان همدانی گفت: من برای این که از این جلسه به عنوان یک گفتگوی صمیمی یاد شده بود فکر کردم این درخواست را مطرح کنم و هیچ منظور بدی نداشتم. حالا سوال خود را اصلاح می کنم و می خواهم درباره این که چرا …..

او سوالش را اصلاح نکرد بلکه با کمک برخی از همکاران بزرگترش سوال دیگری پرسید اما حاضرین او را به دلیل جسارت و تحمل فضای سنگینی که بر وی حاکم شده بود تشویق کردند.

این در حالی است که کارگردانی از تبریز با لهجه شرینش با اشاره به برخورد حمید جبلی گفت: من فکر می کنم دوستان کمی با عصبانیت وارد نشست شدند.