1

حمایت «کیهان» از مدیرعامل قالیبافی تصویرشهر!⇔ این مدیر بعضی فیلمهای مجاز حوزه هنری را هم توقیف می‌کند!!!

سینماروزان: در هفته‌هایی که تقابل مدیرعامل تصویرشهر با مجوزهای صادره از سوی ارشاد وارد فاز تازه‌ای شده و اعتراضات مختلف سینماگران از جامعه صنفی تهیه کنندگان تا کانون پخش کنندگان را به دنبال داشته است روزنامه «کیهان» به حمایت از مدیرعامل تصویرشهر پرداخته است.

مدیر تصویرشهر که از بازماندگان روزگار قالیباف است در یک ماه اخیر کمدی پرمخاطب «دشمن زن» که کاملا مجاز تولید و اکران شده است را در سینماهای شهرداری نمایش نمیدهد و همین امر با تجمع اعتراضی عوامل این فیلم مقابل سازمان فرهنگی-هنری شهرداری مواجه شد.

روزنامه «کیهان» در پوشش خبری این تجمع به حمایت تام از مدیر تصویرشهر پرداخت و نوشت: در ادامه تقابل محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده با علی احمدی مدیرعامل موسسه تصویر شهر، این تهیه‌کننده، بازیگران و عوامل فیلم خود را به مقابل سازمان فرهنگی هنری شهرداری برد.  دلیل این اقدام، عدم نمایش فیلم فرحبخش در سینماهای شهرداری تهران است. شهرداری تهران و حوزه هنری طی سال‌های اخیر برخی از فیلم‌ها را که در تعارض با ارزش‌های فرهنگی و خانوادگی هستند نمایش نداده‌اند اما اقدام عوامل این فیلم، تلاشی جهت فشار به شهرداری تهران برای تغییر در مدیریت موسسه تصویرشهر است. مدیریتی که به رغم برخی انتقادات اما از معدود مراکز شهرداری تهران است که همچنان برمداری متعهدانه و انقلابی حرکت می‌کند.

حمایت «کیهان» از این مدیر شهری در شرایطی است که حوزه هنری که روندی سختگیرانه در صدور مجوز نمایش فیلمها برای سینماهایش داشته هم کمدی «دشمن زن» را در برنامه نمایش سینماهای تهران و شهرستانش قرار داده است. در این شرایط اینکه «کیهان» عدم نمایش «دشمن زن» در سینماهای شهرداری را به دلیل حرکت بر مدار متعهدانه بداند پرسش برانگیز است. آیا حوزه هنری که «دشمن زن» را روی پرده فرستاده بر چنین مداری حرکت نمی کند؟