1

حمايت یک سامانه اینترنتی از مجری‌گری اين عضو هيأت انتخاب

سینماژورنال: فریدون جیرانی از اعضای هیات انتخاب جشنواره سی و چهارم قصد دارد یک بار دیگر مجری گری را تجربه کند.

به گزارش سینماژورنال جیرانی که یکی از عناصر اصلی راه اندازی”هفت” و اولین مجری آن بود در ماههای اخیر سردبیری روزنامه “سینما” را برعهده گرفته است.

وی قصد دارد همزمان با برگزاری جشنواره فیلم فجر هر شب یک برنامه 60 تا 70 دقیقه ای مرتبط با جشنواره را به صورت اینترنتی به مخاطبان عرضه کند.

مذاکره با سامانه اینترنتی تصویری

پیشتر صحبت از آن بود که این برنامه از سوی “آپارات” حمایت شود که گویا مذاکرات طرفین به نتیجه نرسیده و سامانه ای دیگر برای ارائه این محصول برگزیده شده است.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارد که این سامانه در ماههای اخیر فعالیتهایی در عرصه تولید محتوای تصویری مرتبط با سینما داشته است.

اگر مذاکرات جیرانی با این سامانه به سرانجام برسد او هر شب ویژه برنامه تصویری جشنواره را از طریق این سامانه پخش می کند.

گویا عنوان این مجموعه “35” است که برآمده از عرض نگاتیو در سینمای 35 میلی متری است و البته یادآور مجموعه برنامه ای که جیرانی می خواست برای شبکه خانگی تولید کند اما فقط یک برنامه از آن تولید و توزیع شد و ادامه کار به دلیل عدم بازگشت مالی قسمت اول، منتفی شد.

پیش بینی محافظه کاری جیرانی در “35”

سابقه جیرانی در “هفت” این ظن را پیش رو می گذارد که “35” رقیبی سرسخت برای “هفت” و “نقد4” باشد اما این را هم نباید از نظر دور داشت که حضور جیرانی در هیات انتخاب جشنواره احتمالا باعث محافظه کاری بیشتر او در تولید برنامه خواهد شد.

به هر حال اگر او با نگاهی جانبدارانه به سراغ نقد و بررسی آثار جشنواره برود که مطمئنا متهم خواهد شد به حمایت برآمده از همان عضویت در هیات انتخاب و اگر نگاهش ناظر به نقد بیرحمانه باشد که در آن صورت با این پرسش مواجه خواهد شد که با چنین نگاهی چرا به انتخاب آثار رای داده است!

نتیجه اینکه جیرانی مجبور خواهد شد با محافظه کاری فراوان این برنامه را اداره کند که این نیز خود  به کاهش مخاطبان جشنواره منجر خواهد شد پس چه بهتر که جیرانی از همین تریبون رسانه ای  که در دستش است یعنی روزنامه “سینما” برای طرح نظرات جشنواره ایش بهره جوید.