1

حقایق درباره مامور اطلاعاتی که نامش در تیتراژ سریال جیرانی آمده بود!/طرح اولیه "به رنگ ارغوان" هم متعلق به این مامور بوده!

سینماژورنال: در تیتراژ سریال “تعبیر وارونه یک رویا” تازه ترین محصول تلویزیونی فریدون جیرانی، شخصی به نام “مرتضی اصفهانی” نامش در تیتراژ می آمد.

به گزارش سینماژورنال البته که جستجو درباره این نام در فضای مجازی مخاطب را به چیزی نمی رساند جز حضورش در پروژه “روباه” در کنار بهروز افخمی.

رفیق قدیمی افخمی
گویا اصفهانی جزو رفقای قدیمی افخمی و از ماموران سابق وزارت اطلاعات بوده که در “تعبیر…” به عنوان مشاور فیلمنامه کنار جیرانی حضور داشته است.

جیرانی درباره این حضور به “هفت صبح” می گوید: من حقوق معنوی همه کسانی که کمک می کنند را رعایت می کنم ضمن اینکه طرح اولیه تعدادی از فیلمهای پلیسی-جاسوسی که طی این سالها ساخته شده برای مرتضی است.

طرح اولیه “به رنگ ارغوان” متعلق به او بوده
جیرانی ادامه می دهد: به گفته خود مرتضی طرح اولیه “به رنگ ارغوان” هم متعلق به او بوده، البته من هیچ وقت این موضوع را از حاتمی کیا نپرسیدم و به استناد حرف خودش این را می گویم.

این کارگردان می افزاید: او در نگارش فیلمنامه “تعبیر…” حضور پررنگی داشت و خیلی از موقعیتهای داستانی و پیچشهای درام متعلق به اوست.