1

حضور معتاد خيابان‌خواب در استوديوي شبكه خبر!+عکس

سینماژورنال: سالهاست در تلویزیون و رادیوی ما برنامه های مختلف با بررسی مضرات استفاده از مواد مخدر تولید شده و روی آنتن می رود.

به گزارش سینماژورنال البته که این برنامه ها قالبهای مختلفی را هم شامل می شود از برنامه های گفتگومحور تا مجموعه های نمایشی. با این حال اینکه در برنامه ای با حضور یک معتاد واقعی به بررسی مضرات استفاده از مخدرها پرداخته شود اتفاقی بدیع است.

البته داشته ایم برخی برنامه ها را که با محو کردن تصویر یک معتاد صرف بازتاب دهنده صدای وی بوده اند؛ صدایی که با آن درباره بدیهای ناشی از استفاده از مواد مخدر سخن گفته می شد.

در یک اتفاق جالب اما دو روز پیش شبکه خبر برای آن که اثرات مهلک اعتیاد را رک و بی پرده با مخاطبان در میان بگذارد یک معتاد را به استودیو دعوت کرد؛ معتادی خیابان‌خواب که نای حرف زدن نداشت اما سعی می کرد تا جایی که حافظه اش یاری می دهد درباره آثار شوم اعتیادش برای مخاطبان سخن گوید.

اثرگذاری این گفته ها آن قدر بود که ورای همه برنامه هایی که در آنها کارشناسان درباره مضرات اعتیاد حرف می زنند اما نکته ملموسی پیش چشم مخاطب قرار نمی گیرد تصویری زننده و کاملا شوم از اثرات اعتیاد رونمایی شد و البته این شومی آن قدر دردناک بود که برای مدتی هم که شده مخاطب را نسبت به این پدیده واکسینه کند.

این واقع گرایی همان چیزی است که در دیگر برنامه های اندرزگونه رسانه ملی هم اگر ایجاد شود قطعا خواهد توانست در پیشگیری از بسیاری از آسیبهای اجتماعی موثر باشد.

معتاد خیابان خواب در شبکه خبر
معتاد خیابان خواب در شبکه خبر