1

حسین فرحبخش با انتقاد از توقیف پیاپی محصولات پرمخاطب در سینماهای شهرداری اظهار داشت⇐به‌خاطر توقیف خودسرانه فیلمها شکایت‌نامه‌ای را علیه مدیرعامل تصویرشهر تنظیم کرده‌ام!/بسیاری از اعضای صنوف سینمای ایران به عنوان شاهد پرونده در دادگاه حاضر خواهند شد

سینماروزان: علیرغم تغییر و تحول در شورای شهر تهران و حضور اکثریت اصلاح طلبان در شورا و حتی تغییر شهردار تهران و تغییر رییس سازمان فرهنگی-هنری شهرداری، همچنان فردی بازمانده از روزگار محمدباقر قالیباف به نام علی احمدی مدیریت موسسه تصویرشهر را برعهده دارد.

به گزارش سینماروزان علی احمدی حین مدیریتش در تصویرشهر هرازگاه اجازه نمایش برخی فیلمها در سینماهای زیرمجموعه تصویرشهر را صادر نکرد و همین امر گلایه سینماگران را موجب شده است؛ گلایه هایی که زمزمه هایی مبنی بر تغییر و تحول در تصویرشهر را هم موجب شده.

حسین فرحبخش از شرکای موسسه پویافیلم که آخرین محصولات پرمخاطب موسسه اش «خالتور» و «دشمن زن» با ممنوعیت نمایش در سینماهای شهرداری مواجه شده است بعد از مدتها رایزنی برای حل مشکل در نهایت تصمیم گرفته تا به صورت قضایی علیه توقیف نمایش فیلمش در سینماهای شهرداری احقاق حق کند.

فرحبخش با انتقاد از روند نامنصفانه حاکم بر مدیریت سینمایی شهرداری به «فارس» اظهار داشت: وقتی یک فرد، سینمایی شخصی دارد می‌تواند بنا به سلیقه‌ای که دارد، یک فیلم را نمایش بدهد یا ندهد ولی وقتی سینمایی با هزینه بیت‌المال ساخته می‌شود داستانش تفاوت دارد.

این تهیه کننده باسابقه افزود: سینماهای شهرداری تهران از پولی ساخته شده است که مردم تحت عنوان مالیات به شهرداری پرداخت کرده‌اند و سینماهای شهرداری باید در اختیار همه سینماگران باشد و نه اقلیتی خاص! کسی که مسئولیت موسسه تصویر شهر را بر عهده می‌گیرد باید به این موضوع واقف باشد. علی احمدی رئیس موسسه تصویرشهر حدود 3 سال است که فیلم‌های ما را در سینماهای شهرداری نمایش نمی‌دهد. من به صورت حضوری با او صحبت کردم که نتیجه‌ای نداشت.

وی ادامه داد: برای فیلم سینمایی «خالتور» ما از مؤسسه تصویر شهر درخواست کردیم که سینما در اختیارمان بگذارد اما با اینکه سالن‌های خالی داشتند، گفتند نمی‌توانیم فیلم شما را اکران کنیم و حالا نیز «دشمن زن» را در سینماهای شهرداری نشان نمیدهند.

فرح‌بخش با اشاره به اجحافی که به واسطه عدم نمایش محصولات پویافیلم نصیب این موسسه مستقل شده تصریح کرد: به تازگی شکایت‌نامه‌ای از علی احمدی در قوه قضاییه به ثبت رسانده‌ام و این پرونده در حال پیگیری است و بسیاری از اعضای صنوف خانه سینما به عنوان شاهد در دادگاه علیه آقای احمدی شهادت خواهند داد.