1

حسین انتظامی روی آنتن زنده اظهار داشت⇐شفاف سازی مالی زیرمجموعه ها، نسبت بالای هزینه های پشتیبانی به هزینه های تولیدی را فاش ساخت!!/از حالا به بعد تلاش خواهد شد برای منطقی کردن هزینه های پشتیبانی/متخصص شناخت پولشویان نیستیم ولی بهتر است تمام پروژه های فیلمسازی لیست هزینه ها و درآمدهای خود را اعلام کنند!!/برای شفافیت در شبکه خانگی هم برنامه داریم!+ابراز بی اطلاعی رییس سینما از وضعیت اکران فیلم ضدملکه “دیدن این فیلم جرم است”!!!

سینماروزان: در آستانه روز ملی سینما قرار داریم و در چنین روزهایی حسین انتظامی رییس سینما بیش از هر زمان دیگری با پرسشهای مرتبط با عملکردش مواجه میشود.

حسین انتظامی در تازه ترین گفتگوی خود روی آنتن زنده شبکه سوم و در برنامه “سلام صبح بخیر” درباره اصلاح رویه های منتج از شفاف سازی مالی زیرمجموعه ها گفت: مهم تر از شفاف سازی مالی، اصلاح رویه ها است. یکی از انتقادات به سازمان سینمایی بعد از این که ما فهرست های مالی را منتشر کردیم نسبت بالای هزینه های پشتیبانی به هزینه های تولیدی و حمایتی بود.  از حالا به بعد که هزینه ها منتشر می شود آن انتقاد درست اثر خود را در اصلاح روش ها نشان خواهد داد و تلاش خواهد شد هزینه های پشتیبانی منطقی شود.

رییس سازمان سینمایی درباره پولهای کثیف و منشأ این پولها تصریح کرد: شفافیت یک امر دو طرفه است و غلط است که فقط از دستگاه های حکومتی انتظار داشته باشیم همه ضوابط اسناد و قراردادهای خود را اعلام کنند و وقتی این جواب می دهد که ترکیب دوطرفه ای وجود داشته باشد. فعالان صنفی و احزاب و رسانه ها باید اعلام کنند مخارجشان را از کجا می آورند کاندیدها هزینه کمپین انتخاباتی را اعلام کنند و…

انتظامی تأکید کرد: این باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که تمام پروژه های فیلمسازی لیست هزینه ها و درآمدهای خود را اعلام کنند. مثلا قرارداد تیپ داشته باشند. اهالی سینما معتقدند که سرمایه های بادآورده نظامات سینما را به هم ریخته و مثلا شرایطی پیش آورده که یک فیلمنامه نویس فقط 5 درصد یک هنرپیشه دستمزد میگیرد و این در کجا مرسوم است؟؟ اینها باید اصلاح شود.

وی درباره احتمال پولشویی در سینما و شبکه نمایش خانگی و اینکه آیا به گفته رییس پلیس مواد مخدر ممکن است عرصه هنر مجالی برای پولشویی باشد تاکید کرد: ما متخصص شناخت پولشویان نیستیم و مراقبت می کنیم تحت تاثیر شایعات قرار نگیریم. برای شفاف سازی که امری دو طرفه است و با خودمان آن را شروع کرده ایم، در تولیدات شبکه نمایش خانگی هم برنامه داریم.

رییس سازمان سینمایی در پاسخ به پرسشی پیرامون وضعیت اکران فیلم ضدملکه “دیدن این فیلم جرم است” بیان داشت: این را باید از همکاران در معاونت ارزشیابی سوال کنم! خودم اطلاعی ندارم ولی آنها باید پاسخگو باشند.