1

حرکات محیرالعقول علی ضیاء در برابر مسئولانی که به جای توبیخ سعی در ماله‌کشی دارند

سینماژورنال: ساعاتي پس از اتمام شهرآورد 81 بين دو تيم قرمز و آبي پايتخت، كليپي از علي ضيا، مجري تلويزيون در فضاي اينترنت منتشر شد كه او را به همراه عده‌اي پسر و دختر ديگر در حال انجام خوشحالي عجيب و غريب به همراه شعرخواني توهين‌آميز عليه پرويز مظلومي، سرمربي تيم استقلال پس از اتمام بازي نشان مي‌دهد.
به گزارش سینماژورنال و به نقل از “جوان” ماجرا از روز جمعه و بازي دو تيم پرطرفدار پايتخت استقلال و پرسپوليس شروع مي‌شود. علي ضيا كه به‌تازگي از سفر زيارتي حج به كشور بازگشته در كافه‌اي متعلق به اين مجري تلويزيون كه به طور كاملاً اتفاقي و خودجوش! همنام برنامه «بعضي‌ها»ست(بنا بر اعلام برخي سايت‌هاي خبري مانند خبرآنلاين) كه علي ضيا در شبكه 3 سيما مجري آن است به همراه عده‌اي از دوستانش مشغول تماشاي شهرآورد جمعه گذشته اين دو تيم مي‌شوند. بعد از زدن گل تساوي از سوي تيم پرسپوليس كه اتفاقاً «حاج مجري ضيا» از طرفداران آتشين اين تيم است، در لحظات پاياني اين ديدار باعث شعرخواني و بالا و پايين پريدن همراه با حركات هيجاني از سوي حاج مجري ضيا با همراهي پرشور ديگر مهمانان مي‌گردد.

اين مجري تلويزيوني همانطور كه در ويدئوي منتشر شده، مشهود است همه دختر و پسرهايي كه در حال ابراز هيجانات پرشور! و شادماني كردن هستند حرف‌هاي نامربوط و توهين‌آميزي را درباره پرويز مظلومي سرمربي تيم استقلال فرياد مي‌زنند!

استقلالیها از خجالت ضیاء درآمدند
ساعاتي پس از اين ماجرا فيلم اين اقدام خلاف ادب و اخلاق علي ضيا و دوستانش توسط يكي از حاضران در آن كافه در فضاي مجازي منتشر شد كه با سرعت عجيب و بالايي رنكينگ بازديدكنندگانش به هزاران نفر در سطح كشور رسيد. ماجرا وقتي حادتر شد كه بسياري از طرفداران تيم استقلال و افراد ديگري كه اين ويدئوي توهين‌آميز را ديده بودند به سراغ صفحه شخصي علي ضيا در فضاي مجازي رفته و از خجالت توهين‌هاي وي نسبت به پرويز مظلومي درآمدند. نكته جالب در اين زمينه اينكه در ميان افرادي كه در صفحه مجازي ضيا در واكنش به اقدام توهين‌آميز وي و دوستانش كامنت‌هاي جورواجور گذاشته بودند از چهره‌هاي شناخته شده عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري، اجتماعي و… تا علاقه‌مندان و هواداران آن تيم فوتبال حضور داشتند كه نشان‌دهنده تقبيح رفتار زشت و زننده اين مجري تلويزيوني است.

چند تذکر جدی
اما گذشته از اصل ماجرا و علت وقوع آن توجه به چند نكته در بين كامنت‌ها ضروري است. هرچند اين مجري تلويزيون عذرخواهي كرده اما اولين موضوعي كه محتمل به نظر مي‌رسد، اين است كه طرفداران اين تيم به غير از فضاي مجازي در فضاي جدي نيز به فكر تلافي و جبران اقدام خلاف اخلاق علي ضيا بيفتند. ضمن اينكه در كامنت‌هايي كه زير اين ويدئو به كرات نوشته شده اشاره به توهين‌هاي مكرر و متعدد ضيا به افراد مختلف دارد، اينكه ظاهراً وي عادت كرده كه هر بار پس از توهين‌هايش بگويد عذرخواهي مي‌كنم!

مسئولانی که به جای توبیخ سعی در ماله کشی دارند

شايد يكي از دلايل تفرعن و تكبر مجرياني مانند علي ضيا در مواجهه با ديگران حمايت‌هاي بلاوجه و بدون منطق برخي از مسئولان صداوسيما باشد كه هر بار پس از ايجاد حواشي از اين دست به جاي توبيخ و سختگيري نسبت به مجري خاطي، سعي در ماله‌كشي و رفع و رجوع كردن اشتباهات آنها دارند. برخي ديگر از كساني كه كار وي را تقبيح كرده‌اند به اين مسئله اشاره كرده‌اند كه اين مجري تلويزيوني در اجراهايش سعي دارد خودش را اصطلاحاً بچه هيئتي به مخاطبان معرفي كند، در حالي كه انتشار اين فيلم شخصيت اصلي و واقعي او را نشان مي‌دهد.

مجریانی که به لطف شهرت صداوسیما دچار خلسه نارسیستی شده اند

نفاق داشتن در رفتار جلوي دوربين و تلاشي كه براي مثبت نشان دادن خودشان مي‌كنند با چنين اتفاقاتي رنگ مي‌بازد. برخي ديگر از مخاطبان ضمن مقصر دانستن مديران و مسئولان صداوسيما، ضعيف بودن سازوكار انتخاب مجري و عدم تفهيم جايگاه حساسي كه در اختيار آنان قرار دارد را از جمله ديگر اسباب و علل چنين اتفاقاتي اعلام كرده‌اند. تذكر اين نكته از سوي مخاطبان در حالي است كه طي چند سال اخير چندين نفر از مجريان، مهمانان و حتي كارشناسان مدعو در برنامه‌هاي صداوسيما به لطف شهرتي كه از قبل آنتن تلويزيون و بيت المال كسب كرده‌اند نه تنها دچار توهم خودبزرگ بيني ناشي از خلسه نارسيسي شده‌اند بلكه گاهي در قامت يك اپوزيسيون، حتي مدعي نظام و انقلاب هم شده‌اند كه اين مسئله تا حدودي مؤيد اظهارات برخي مخاطبان است.

برخورد قاطعانه نیاز است
به هر حال اين اقدام توهين‌آميز مجري آماتور تلويزيون احتمالاً همانند ديگر گاف‌ها و خطاهاي وي و ديگر همكارانش با يك عذرخواهي ساده و سپس ماله‌كشي مسئولان صداوسيما ختم به خير مي‌شود و موضوعي كه بايد مورد توجه مسئولان و مديراني كه مسئوليت انتخاب يا استخدام مجري، مهمان يا كارشناسان تلويزيوني را دارند، قرار بگيرد اين است كه اگر از همان ابتدا با چنين خطاها و توهين‌هايي برخورد قاطعانه مي‌شد، يقيناً امروز شاهد تكرار اين اتفاقات تلخ از جانب مجريان، مهمانان و كارشناسان تلويزيوني نبوديم.