1

حرف حساب یک مستندساز⇐وقتی حتی مخابرات و اداره برق در حال حذف قبض کاغذی برای تعدیل هزینه‌ها هستند، چرا وزارت ارشاد همچنان اصرار دارد به صرف میلیاردها هزینه برای انتشار نشریات کاغذی کم یا بی‌مخاطب؟؟

سینماروزان: در اوج بحران کاغذ و زمین گیری رسانه های کاغذی همچنان شاهد هزینه های هنگفت ارشاد برای حمایت از رسانه های کاغذی هستیم و هیچ کس هم نمیپرسد چرا بیت‌المال باید هزینه رسانه هایی شود که نمیتوانند حتی نیمی از هزینه‌های خود را به واسطه تکفروشی تأمین کنند؟؟

شفاف سازی حسین انتظامی درباره ریزهزینه ای سازمانهای زیرمجموعه مشخص کرده که در سالهای اخیر هزینه های هنگفتی هم از سوی زیرمجموعه سازمان صرف انتشار یا کمک به نشریات شده است. در یک فقره فقط در گروه هنروتجربه 400میلیون صرف انتشار یک مجله شده یا ریزهزینه ای موسسه رسانه های تصویری مشخص ساخته که هزینه ای هنگفت صرف بازنشر اخبار موسسه در سه مجله خاص شده که تازه یکی از این مجلات هم به یکی از مدیران سازمان تعلق دارد و سردبیر مجله دیگر نیز در شورای سیاستگزاری هنروتجربه است!!!(اینجا را بخوانید)

در این اوضاع محمد دیندار روزنامه نگار و مستندساز با انتقاد از این هزینه ها اظهار داشته است: هنوز هم بسیاری از مسائل درباره سازمان سینمایی شفاف‌سازی نشده است. به‌طور مثال، برای ما جای سؤال است که آقای حسین انتظامی، رئیس محترم سازمان سینمایی چرا همزمان چند مسئولیت مهم دیگر در دولت و از جمله ریاست کارگروه ساماندهی کاغذ را برعهده دارد؟ آیا نیروی دیگری برای به عهده گرفتن این مسئولیت‌ها وجود ندارد؟ چرا در شرایطی که حتی برخی از سازمان‌ها ازجمله مخابرات و برق، برای صرفه‌جویی در مصرف کاغذ درحال قطع صدور قبض کاغذی هستند، چرا وزارت ارشاد با هزینه میلیاردی به انتشار نشریات کم یا بی‌مخاطب، آن هم با کاغذ اعلا اصرار دارد؟ چرا در یک فقره 400 میلیون صرف انتشار نشریه هنروتجربه شده؟؟ آیا بهتر نیست همین نشریات در قالب فضای مجازی منتشر شوند تا هزینه کاغذ کمتر شود؟