1

حرف حساب داریوش کاردان⇐در روزگار کرونایی همه اقشار نیاز به حمایت دارند و البته هنرمندان!/محتاج یک پشتیبانی مالی از سوی حاکمیت هستیم و باید حداقل چند ماهی همه مردم را حمایت کنند!/ این‌که یک میلیون تومان به افراد بی‌بضاعت و بی‌شغل کمک کنند و بعد آن را پس ‌گیرند در حدواندازه و شأن کشور و مردم ما نیست!!

سینماروزان: اگر در ابتدای شیوع کرونا در کشور و آغاز تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، چندان صحبت از لزوم حمایت دولت از بیکاران کرونایی نبود ولی امتداد تعطیلی کرونایی بسیاری از صنوف و بیکاری بخشی قابل توجه از جامعه، لزوم حمایت‌های دولتی را بیشتر و بیشتر کرد.
اوضاع در جامعه هنری حادتر هم هست چون دولتمردان ما هنوز نتوانسته‌اند بعد از سالها حتی یک بیمه بیکاری برای هنرمندان تعریف کنند!!

داریوش کاردان بازیگر و کارگردان با تاکید بر لزوم حمایت دولت از طبقات آسیب پذیر دربرابر کرونا به فرهیختگان گفت: محتاج یک پشتیبانی مالی از سوی حاکمیت هستیم که حداقل چند ماهی همه مردم را حمایت کند. این‌که یک میلیون تومان به افراد بی‌بضاعت و بی‌شغل کمک می‌کنم و بعد آن را پس می‌گیرند در حدواندازه و شأن کشور و مردم ما نیست. ما کشور فقیری نیستیم.

کاردان ادامه داد: درست است در شرایط تحریم هستیم ولی در کشور امکانات زیاد داریم و شاید راه‌های بهتر و آسان‌تری پیدا شود از اینکه یک میلیون به یکی وام بدهیم و چند ماه دیگر پس بدهد. این حمایت از قشر آسیب‌پذیر کشور نیست.

این بازیگر-کارگردان با اشاره به اوضاع تراژیک بسیاری از هنرمندان گفت: در عالم هنر افرادی هستند که با آوازه‌ای که دارند اما ممکن است محتاج کار ماهانه باشند یا پول اجاره خانه نداشته باشند. من نام نمی‌برم جایگاه افراد بسیار بالاتر از این حرف‌هاست که نام آنها برده شود و بگوییم اینها بی‌چیز هستند و دست تنگی دارند ولی می‌دانم که برخی این‌گونه هستند ولی از آن طرف ممکن است یک یا دو درصد یا چند نفر باشند که از راه هنر بی‌نیاز شده باشند.

کارگردان “نوروز۷۲” و “شبکه سه و نیم” تاکید کرد: اکثریت هنرمندان زندگی ساده و معمولی و بعضا رو به پایین دارند ولی نمی‌توانند بیان کنند. شاید اقشار دیگر در خیابان فریاد بزنند که شغل من کو ولی یک هنرمند که در سطحی در جامعه مطرح است با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد. خواستم بیان کنم همه اقشار نیاز به حمایت دارند و البته هنرمندانی که حتی بیمه بیکاری هم ندارند!