1

حرف‌های رئیس صنف فیلمنامه‌نویسان خانه سینما⇐ارقام اعطایی صندوق هنر به اهالی سینما رسماً “هیچ” است!/با وجود ثبت بسیاری از صنوف سینمایی ذیل وزارت کار، باز هم از امتیازات وزارت کار خبری نیست!/اگر صنوف سینمایی دارای مشروعیت هستند باید بیمه بیکاری داشته باشند!/نیاز است هرچه سریع تر تدبیری ویژه برای بحران معیشت زندگی سینماگران بیکار و خانه نشین اندیشه شود!

سینماروزان: ارقام اعطایی صندوق اعتباری هنر به اهالی سینما رسماً «هیچ» است و هرگز نمی تواند خیال سینماگرانی که مدت ها است با بیکاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند را راحت کند.

مهدی سجاده‌چی رئیس صنف فیلمنامه‌نویسان خانه سینما با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: نیاز است هرچه سریع تر تدبیری ویژه برای بحران معیشت زندگی سینماگران بیکار و خانه نشین اندیشه شود تا این افراد بیش از این دچار معضلات اساسی در زندگی شان نشوند.

فیلمنامه نویس «سوفی و دیوانه» و «روز سوم»  افزود: اگر مسئولان دست روی دست گذاشته‌اند و منتظر هستند مسأله بیکاری و خانه‌نشینی گسترده اهالی سینما خود به خود رفع شود باید بدانند این رویکردشان اصلاً مسئولانه نیست.

وی ادامه داد: اگر صنوف سینمایی رسمی و دارای مشروعیت هستند باید بیمه بیکاری داشته باشند؛ این رویه ای است که در تمامی دنیا وجود دارد اما متأسفانه در کشور ما علیرغم وعده های مکرر مسئولان و درخواست مکرر سینماگران این مسأله وجود ندارد. با اینکه بسیاری از صنوف سینمایی در ذیل وزارت کار ثبت شده اند باز هم از امتیازات وزارت کار و خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار نیستند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه امیدوارم دولت شرایطی را فراهم کند که اصناف در ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت کنند متذکر شد: باید هویت فرهنگی صنوف حفظ شود و زمانی که بحرانی مانند کرونا می آید دولت بودجه مشخصی را برای رفع بحران از زندگی سینماگران اختصاص دهد.

سجاده چی تأکید کرد: از سوی دیگر صنوف باید به درآمد خود متکی شوند و بتوانند به شکل آزادانه برای خود درآمدزایی داشته باشند. صنف باید بتواند به صورت همه جانبه از حقوق اعضای خود حمایت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکل بیکاری و خانه نشینی به خصوص بعد از بحران کرونا به شکل فزاینده ای در حال افزایش است و اگر هرچه سریع تر تدبیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ نشود در آینده ای نه چندان دور شاهد مشکلات بزرگ تر و پیچیده تر برای اهالی سینما خواهیم بود.

مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما: ارقام اعطایی صندوق به اهالی سینما، هیچ است!
مهدی سجاده چی رئیس کانون فیلمنامه نویسان خانه سینما: ارقام اعطایی صندوق به اهالی سینما، هیچ است!