1

حرف‌های بازیگری که از ۱۳سالگی وارد سینما شده⇐قبل از کار با کیانوش عیاری حتی خمیازه کشیدن جلوی دوربین را بلد نبودم!/از اینکه در همکاری با عیاری نصف دستمزدم پرداخت نشد اصلا ناراحت نیستم!/اگر می‌خواستم به کلاس درس عیاری بروم باید بیشتر از طلبم پرداخت می‌کردم!!

سینماروزان: حسین سلیمانی که از سیزده سالگی و با فیلم “مهر مادری” وارد سینما شده در سالهای بعد بیشتر به‌عنوان بازیگر آثار طنز شناخته شد و ازجمله در کمدی “مارمولک” در نقش جوانی گریزان از طلبگی.

به گزارش سینماروزان حسین سلیمانی که ماههای اخیر درگیر بازی در سریال “۸۷متر”کیانوش عیاری بوده درباره تجربه بازی در این سریال به رادیوایران اظهار کرد: گاهی به عنوان بازیگر می‌گویی این نقش را بازی می‌کنم، آن نقش را بازی می کنی و بعد مدعی می شوی ولی کیانوش عیاری این را در من شکاند. فکر می‌کنم این سه سال و شش ماه کار با عیاری یک کلاس بازیگری برای من بود.

سلیمانی ادامه داد: در این مدت کرونازده شرایط مالی برای همه بد بود و برای پروژه ما بدترین روزهای کاری به لحاظ مالی در 24 سال سابقه کاری ام بود. اما به جهت اینکه یاد گرفتم بهترین بود. فکر می‌کنم اگر می‌خواستم یک کلاس پیش کیانوش عیاری بروم باید بیشتر از طلبم پرداخت می کردم بنابراین از اینکه نصف دستمزدم را دریافت نکردم ناراحت نیستم و برای اولین بار در زندگی‌ام از پول نگرفتن، راضی هستم.

سلیمانی افزود: سه سال و شش ماه زمان طولانی است. به کیانوش عیاری گفتم اگر یک واحد از ساختمانی که سه سال و شش ماه در آن فیلمبرداری کردیم خریده بودیم الان پول کل پروژه فراهم می شد!!

حسین سلیمانی با اشاره به آموخته‌هایش از کار با کیانوش عیاری گفت: این سریال برای من بازیگر یک چیزهایی برای آموختن داشت. شاید برای مخاطبان خنده دار باشد اما خیلی از ما از جمله خود من، به عنوان بازیگر بلد نیستیم درست خمیازه بکشیم. خودم در درجه اول اینطور هستم و قبل از کار با عیاری حتی خمیازه کشیدن جلوی دوربین را بلد نبودم ولی من این را از کیانوش عیاری یاد گرفتم. نکته ریزی داشت که به آن توجه نکرده بودیم.

این بازیگر ادامه داد: همیشه در فیلم ها جلوی دهانمان را وقتی باز می شود می گیریم. در حالی که در اصل وقتی دهان باز میشود چشم ها بسته می شود و وقتی دهان بسته می شود چشم ها باز می‌شود. یا در موردی دیگر عادت کرده‌ایم بلند می شویم لباسمان را صاف کنیم در حالی که در زندگی عادی اینطور نیستیم. اینها ساده ترین چیزهایی است که از عیاری آموختم. هر بازیگری در سینما و تلویزیون آرزوی کار با عیاری را دارد و خوشحالم که این فرصت برای من فراهم شد.