1

حرفهای مدیر روابط عمومی جشنواره روی آنتن زنده⇐سینماتیکت امتحانش را پس داده و دلیلی ندارد به‌مانند سال ۹۵ با سامانه‌ای جایگزین شود که از همان ساعات اول، داون شود!/هیات داوران ظرف چندروز آینده معرفی خواهد شد/ انشاءالله دو فیلم “خورشید” و “روز صفر” در جشنواره به نمایش درمی‌آیند!!/بر روی تمام بلیت‌ها، نام فیلم و درجه سنی آمده!/درآمد بلیت‌فروشی میان سینماداران و تهیه‌کنندگان تقسیم خواهد شد ولی هزینه دی.سی.پی را تهیه‌کنندگان باید پرداخت کنند

سینماروزان: در فاصله‌ای کوتاه تا جشنواره فجر قرار داریم و فارغ از حرف و حدیثها درباره هیات داوران، شنیده‌هایی درباره عدم وصول نسخه کامل دو فیلم “خورشید” و “روز صفر” به جشنواره و جایگزینی با آثاری دیگر مطرح شده آن هم در حالی که بلیت‌فروشی با اعلام نام این دو فیلم صورت گرفته.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این شایعه که فیلم‌های «خورشید» ساخته مجید مجیدی و «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان به دلیل طولانی شدن فرآیند تولید شاید به جشنواره نرسند روی آنتن زنده شبکه سوم اظهار کرد: ان شاءالله هر دو فیلم در جشنواره امسال دیده می‌شود!!! طی آخرین پیگیری‌های دبیرخانه نمایش فیلم‌ها هم در سینماهای مردمی و هم در سینمای رسانه طبق برنامه‌ریزی منتشر شده در قالب جداول اکران جلو خواهد رفت.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین اعلام کرد: امسال برای اولین بار چهار فیلمی که رده‌بندی سنی دارند، در بلیت‌ها قید شده و برای اولین‌بار برخلاف سال‌های گذشته که نهایتا اسم گروه فیلم‌ها ثبت می‌شد، اسم خود فیلم و درجه سنی هم بر روی بلیت درج می‌شود تا مخاطب بداند چه فیلمی بناست ببیند.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر که با برنامه تلویزیونی «سلام صبح بخیر» شبکه سه گفتگو می‌کرد، در پاسخ به اینکه آیا سهم فروش بلیت‌ها بین جشنواره، تهیه‌کننده و سینمادار تقسیم می‌شود، توضیح داد: سهم بلیت بین تهیه‌کننده و سینما تقسیم خواهد شد و جشنواره سهمی نخواهد بود. هزینه دی‌سی‌پی هم تا سال گذشته به عهده جشنواره بوده، اما از امسال برعهده تهیه‌کننده است.

وی درباره پیش فروش بلیت توسط سینماتیکت هم گفت: به هر حال این سامانه سینماتیکت طی ایام سال هم بلیت فروشی سینماها را برعهده دارد و با توجه به تعداد بالای مخاطبانی که در لحظات اول به اپلیکیشن ورود می‌کنند باید سامانه‌ای باشد که در طول سال امتحان خود را پس داده است. در سال ۹۵ و دوره ۳۵ با سامانه دیگری تجربه داشتیم که از همان ساعات اول داون شد و کلی مشکل ایجاد کرد بنابراین با توجه به سیل علاقمندان باید سامانه‌ای باشد که از پس تقاضاها بربیاید و خوشبختانه سینماتیکت امتحان خود را پس داده.

مدیر روابط عمومی جشنواره فجر در پاسخ به اینکه چرا لیست نهایی هیات داوران هنوز اعلام شده است، گفت: ما با مدل جشنواره فیلم فجر هر ساله پیش رفته‌ایم و معمولا در روزهای اول بهمن هیات داوران معرفی می‌شوند. در چند روز آینده گزینه‌های مورد نظر نهایی و معرفی خواهد شد.