1

حذف فیلمهای تهیه‌کنندگان “گینس” و “شیار۱۴۳” از بخش فیلم اولیها/معتمدآریا و گلاب آدینه بازیگران اصلی این دو فیلمند

سینماژورنال: امروز در حالی لیست یازده فیلم بخش نگاه نوی جشنواره سی و چهارم فیلم فجر اعلام شد که طبق گفته دبیر جشنواره این یازده فیلم از میان 34 فیلمی انتخاب شدند که توسط دبیرخانه دیده شده است.

به گزارش سینماژورنال با نگاهی به فهرست فیلم اولیها مشخص است که دو عنوان فیلم از تهیه کنندگان شناخته شده سینمای ایران در این فهرست حاضر نیستند و به عبارت بهتر حائز شرایط ویژه برای حضور در جشنواره نبوده اند.

فیلم تهیه کننده “گینس” در نگاه نو نیست

یکی از این فیلمها “در سکوت” است که تهیه کنندگی آن را سعید ملکان چهره پرداز سالهای گذشته و تهیه کننده فعال سالهای اخیر انجام داده است که امسال کمدی پرحاشیه “گینس” را به عنوان تهیه کننده روی پرده داشت.

علی جلیلوند که سال قبل با فیلم “چهارشنبه 19 اردیبهشت” ساخته برادرش وحید در جشنواره حضور داشت، شریک ملکان در تولید “در سکوت” بوده است و کارگردانی فیلم را هم ژرژ هاشم زاده انجام داده است.

این فیلم که از حضور فاطمه معتمدآریا در نقش اصلی سود می برد و داستان زنی را روایت می کند که بعد از سالها به کشور بازمیگردد در میان فهرست فیلمهای نگاه نو نیست.

فیلم تهیه کننده “شیار143” حذف شد

“آبجی” به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی تهیه کننده ای که با “شیار143” در سینمای ایران شناخته شد دیگر فیلمی است که نامش در فهرست فیلمهای نگاه نو به چشم نمی خورد.

کارگردانی این فیلم را مرجان اشرفی زاده برعهده داشته است و گلاب آدینه بازیگر اصلی فیلم است. این فیلم به روایت بخشی از دغدغه هایی می پردازد که برای زنی با مشکلات روحی خاص رقم می خورد.