1

حتی سیاستگزاران سینمای کودک هم فیلم خود را به جشنواره کودک نمی‌دهند!⇔فرشته طائرپور: «خاله قورباغه» به جشنواره کودک نمیرسد/اگر هم می‌رسید در ارائه آن تردید داشتم

سینماروزان: فرشته طائرپور که در دولت یازدهم فارغ از حضور به عنوان سخنران در اغلب دیدارهای میان سیاسیون-سینماگران در شورایی موسوم به سیاستگزاری سینمای کودک و نوجوان که در دوران رییس معزول سینما راه اندازی شد و هیچ گاه هم مشخص نشد دستاورد این شورا چه بوده، حضور داشت مدتی است که درگیر تولید فیلمی به نام «خاله قورباغه» است.

به گزارش سینماروزان «خاله قورباغه» که امتدادیست بر فیلمی عروسکی محصول دهه شصت به نام «گلنار» 80 درصد فیلمبرداری و 30درصد تدوینش انجام شده ولی طائرپور تهیه کننده این فیلم که خود عضو شورای سیاستگذاری سینمای کودک بوده علاقه ای به ارائه آن به جشنواره کودک ندارد!

 طائرپور درباره چرایی عدم ارائه فیلمش به جشنواره کودک به «ایسنا» گفت:  فیلم برای تیرماه آماده نمی‌شود؛ البته اگر آماده هم می‌شد یقینا برای شرکت دادن آن در جشنواره و رقابت با سایر فیلم‌هایی که امسال با حمایت فارابی و “شورای سیاستگزاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان” ساخته شده و در جشنواره شرکت می‌کنند، تردید می‌کردم.  اگرچه من در بهمن ماه 95 از دبیری شورای مربوطه استعفا دادم، اما همچنان ترجیح می‌دهم برای دور ماندن از شائبه‌ها و شایعه‌ها از حق فیلم خود گذشته و احتیاط کنم. ضمن آنکه اصلا دلم نمی‌خواهد بخاطر رساندن فیلم به جشنواره، شتابی در کار همکارانم ایجاد کنم که به کیفیت فیلم لطمه بزند. به یاری خدا وقتی فیلم در اواخر تابستان و اوایل پاییز اکران شد، به من حق می‌دهید که آن را با ترجیح کیفیت بر هر مطلب دیگری ساخته باشم.

اسفناک است که حتی سیاستگذاران هم برای این جشنواره اهمیت قائل نمی شوند!

جالب است که طائرپور ابتدا از این گفته که فیلمشان به جشنواره نمی رسد و بعد بیان داشته حتی اگر می رسید هم در ارائه فیلم تردید داشته اند.

توجیه این سینماگر برای عدم ارائه فیلمش به جشنواره کودک هم آن است که نمی خواهد پیرامون فیلمش شائبه ایجاد شود!!

در حالی که رونق جشنواره کودک در گروی حضور آثاری مانند «خاله قورباغه» است که اتفاقا بنیاد سینمایی فارابی که برگزارکننده جشنواره کودک است در تولید آن با اعطای وام حضور داشته و از آن سو نهاد ریاست جمهوری هم سوله اش را برای تولید فیلم در اختیار عوامل گذاشته(اینجا را بخوانید) اما صاحبان چنین آثاری که باید کمک کنند به تقویت جشنواره هم ترجیح می دهند فیلمشان در محفلی دیگر که احتمالا جشنواره فجر است رونمایی شود.

این اتفاق در حالی افتاده که گویا کارگردان «خاله قورباغه» هم مسعود کرامتی یکی دیگر از اعضای شورای سیاستگزاری سینمای کودک بوده است!!!