1

#حبیب_اسماعیلی مدیر موسسه #رسانه_فیلمسازان روی آنتن زنده متذکر شد: چرا ارگان هایی مانند صداوسیما و شهرداری به کمک سینما نمی‌آیند و برای تبلیغات آثار سینمایی، هیچ برنامه حمایتی فراگیر ندارند؟/اگر به سینماداران اجازه تغییر کاربری دهند بی‌شک نزدیک به هفتاد تا هشتاد سینما تعطیل خواهد شد/عدم‌ حمایت است که سازندگان را سوق می‌دهد به سمت شبکه‌های ماهواره ای مثل جم و… /برای پخش تیزر تلویزیونی #جزیره_فضایی ایراداتی گذاشته‌اند که واقعا عجیب و غریب است!/چرا نباید نام بازیگر فیلم در تیزر تلویزیونی آن باشد!/ چرا فیلمی که از ارشاد پروانه دارد نباید مجوز پخش تیزر تلویزیونی بگیرد؟/اگر سینما را نمیخواهند کلا سینما را تعطیل کنند و اجازه تولید ندهند!

سینماروزان/امیرعباس صباغ: چرا ارگان هایی مانند صداوسیما و شهرداری به کمک سینما نمی‌آیند و برای تبلیغات آثار سینمایی، هیچ برنامه حمایتی فراگیر ندارند؟

#حبیب_اسماعیلی تهیه‌کننده و پخش‌کننده باسابقه با بیان مطلب فوق روی آنتن زنده برنامه سینمامعیار رادیوگفتگو بیان داشت: گیشه سینما بعد از دو سال صدمات کرونا، تازه داشت جان میگرفت که اتفاقات اجتماعی اخیر رخ داد و گیشه ها دوباره دچار رکود شد. هرچند تلاش‌هایی شده که در همین اوضاع هم چراغ سینماها روشن بماند ولی نیاز است ارگان‌های متولی به حمایت فراگیر از سینما بپردازند.

مدیر موسسه رسانه فیلمسازان ادامه داد: در شرایطی که اوضاع روحی مردم خوب نیست نمی‌شود انتظاری داشت که به مانند گذشته مردم به سینما و تئاتر توجه نشان دهند.

اسماعیلی بیان داشت: باید چند کار برای بهبود اوضاع گیشه سینماها انجام شود؛ یکی رفع مشکل فیلم‌های توقیفی و آزاد کردن و اکران آنها و یکی دیگر حمایت شهرداری و صداوسیما از تبلیغ آثار است که متاسفانه هیچ حمایتی نمی‌کنند.

این تهیه‌کننده افزود: اخیرا برای پخش تیزر تلویزیونی #جزیره_فضایی ایراداتی گذاشته‌اند که واقعا عجیب و غریب است، مثلا نام فلان بازیگر نباشد و تصویر بهمان بازیگر در تیزر نباشد. آخر این چه روالی است؟ چرا فیلمی که از ارشاد پروانه دارد نباید مجوز پخش تیزر تلویزیونی بگیرد؟

حبیب اسماعیلی گفت: البته صداوسیما از برخی آثار حمایت می‌کند ولی بیشتر تولیدات ارگانی هستند که مورد حمایت هستند. چرا از بخش خصوصی حمایت نمی‌کند؟ صداوسیما بودجه از بیت المال می‌گیرد که کمک کند به فرهنگ ایران پس چرا صداوسیما از آثار بخش خصوصی حمایت نمی‌کند و سازندگان را سوق می‌دهد به سمت اینکه تبلیغ محصول خود را به شبکه های ماهواره ای مثل جم و… دهند؟

تهیه‌کننده فیلم‌های قرمز و سرکوب تاکید کرد: سینمای ایران در حال ورشکستگی است و شما مطمئن باشید اگر به سینماداران اجازه تغییر کاربری دهند بی شک نزدیک به هفتاد تا هشتاد سینما تعطیل خواهند شد،  پس چرا صداوسیما که رئیس آن با رئیس سینما نشست می‌گذارد به فکر حمایت فراگیر از سینما نیست.
اگر سینما را نمیخواهند کلا سینما را تعطیل کنند و اجازه تولید ندهند و مثل خیلی جاهای دنیا، فقط فیلم خارجی نشان دهند تا این همه کشمکش پیش نیاید.

حبیب اسماعیلی اظهار داشت: محمد خزاعی رئیس سینما هم و غم خود را برای بهبود گذاشته ولی فشارهای بیرونی باعث می‌شود که اصطکاک ایجاد گردد. اگر یادتان باشد بارها درباره توقیف فیلم‌ها از بیرون و نهادهای سیاسی فشار بر سازمان وارد کرده اند تا جلوی اکران فیلم‌ها را بگیرند ولی با این وجود مشکلات برخی آثار در همین دولت حل شد.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: اگر ارگان های ما به فکر ارتقای فرهنگی هستند، جلو بیایند و حمايت کنند از سینما تا سینمای ایران بتواند پیش برود. صداوسیما و شهرداری بیایند و حمایت کنند از سینما تا سرمایه های فرهنگی مملکت از بین نرود چون آسیب به سینما در نهایت به ضرر دیگر نهادهای فرهنگی هم هست و کلیت فرهنگ مملکت را زیر سوال خواهد برد.

حبیب اسماعیلی خواستار توجه جدی صداوسیما و شهرداری به اکران شد
حبیب اسماعیلی خواستار توجه جدی صداوسیما و شهرداری به اکران شد