1

#حبیب_اسماعیلی مدیر #رسانه_فیلمسازان مطرح کرد: بلیت تئاترهای موزیکال به‌مراتب گران‌تر از سینماست ولی مخاطب آن چند برابر مخاطب سینماست!/اگر فیلم مخاطب‌پسند روی پرده باشد قطعا مخاطب سالن‌ها را پر خواهد کرد!/ تماشاگر برای فیلم خوب، پول خوب می‌دهد!/ تماشاگر را با فیلم خوب حفظ کنیم!

سینماروزان/نسرین بختیاری: بلیت تئاترهای موزیکال به‌مراتب گران‌تر از سینماست ولی مخاطب آن چند برابر مخاطب سینماست! اگر اجازه دهند فیلم خوب ساخته شود و عرضه و تقاضا بین سینمادار و تماشاگر برقرار باشد، مخاطب حتما سالن‌ها را پر خواهد کرد و حتی نیازی به کمک دولت نیست.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان مولود با بیان مطلب فوق به روزنامه جام جم گفت: منظور از کمک دولتی این است که بلیت‌هایی در اختیار خانواده‌هایی که از نظر وضعیت مالی در مضیقه هستند، قرار داده شود و تغییری در سبد خانواده رخ دهد تا کمک‌حالی برای سینما باشد. بنابراین، باید کاری کنیم که فیلم‌های خوب ساخته شود و تماشاگر به دیدن فیلم‌های خوب رغبت پیدا کند که به نظرم در این شرایط پول واقعی خود را پرداخت می‌کند.یعنی تماشاگر برای فیلم خوب، پول خوب هم می‌دهد.

اسماعیلی علاوه‌بر این‌که شناور کردن قیمت بلیت سینما را یکی از راه‌حل‌های موجود برای رضایت مخاطبان، تهیه‌کنندگان و سینماداران می‌داند، معتقد است افزایش قیمت بلیت در سینما غیرقابل انکار است و می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید، برای ساخت فیلم خوب نمی‌توانید به مبلغی پایین‌تر از ۱۰میلیارد تومان فکر کنید و اگر فیلمی پایین‌تر از این مبلغ ساخته شود، نمی‌تواند هزینه تبلیغات خود را تأمین کند اما شناور شدن بلیت سینما یکی از بهترین تصمیم‌های ممکن است.

این تهیه‌کننده سینما که عضو شورای صنفی نمایش هم بوده، اضافه می‌کند: ما در سال جاری در شورای صنفی به شیوه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تماشاگر بتواند فیلم را در همان سینمای عالی در ساعت‌های مختلف با قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان ببیند اما در روزهای پنجشنبه یا جمعه که سینما پرمخاطب است، فیلم‌ها به قیمت واقعی فروخته شود. در این صورت هم تماشاگر راضی است و هم این‌که منفعت سینمادار و تهیه‌کننده درنظر گرفته می‌شود. در حال حاضر بیشتر فروش سینماها مربوط به مجتمع‌ها و پردیس‌های مدرن سینمایی است و سینماهای تکی مثل صحرا و آفریقا چندان فروشی ندارد.

اسماعیلی معتقد است: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به دلیل تورم قیمت‌ها لحظه به لحظه درحال تغییر است و قیمت مایحتاج روزانه و خواروبار هم زیاد می‌شود اما معمولا وقتی بحث فرهنگی مطرح می‌شود، بعضی جبهه می‌گیرند که چرا باید قیمت بلیت سینما افزایش پیدا کند.

حبیب اسماعیلی
حبیب اسماعیلی

او یادآوری می‌کند: قیمت تعیین‌شده برای بلیت سینما تا پایان سال ثابت است اما هزینه‌ها و دستمزدها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما خاطرنشان می‌کند: به‌رغم اختصاص درآمدها به صورت ۵۰ درصدی به فیلم‌ها و سینماداران باید تماشاگر را با فیلم خوب حفظ کنیم. گاهی حتی اگر روزهای سه‌شنبه فیلم خوبی نباشد، مردم از آن استقبال نمی‌کنند. در شرایط کنونی درآمد بسیاری از سالن‌های سینما با فروش تئاترهای موزیکال تأمین می‌شود و بلیت سینما مقدار کمی از این درآمد را در برمی‌گیرد.

اسماعیلی با اشاره به فروش خوب تئاترهای آزاد اضافه می‌کند: اگر به آمارهای قیمتی تئاترهای درحال اجرا نگاهی بیندازید، می‌بینید که بلیت تئاتر خیلی بیشتر از سینما و به حدود ۲۰۰هزار تومان هم می‌رسد و اکثر سئانس‌های آن تقریبا پر است. اگر سینماها این تئاترهای آزاد را تعطیل کنند، هیچ سودی نصیب‌شان نمی‌شود. همیشه فکر می‌کنیم یک کار با قیمت پایین درست می‌شود اما اگر کیفیت یک محصول پایین باشد، مسلم است که خریدار ندارد.