1

#حبیب_اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان مولود مطرح کرد: صداوسیما از اکران سینما حمایت نکرد ولی مردم حمایت کردند!/حتی همزمان با جشنواره باز از اکران عام سینماها استقبال شد/باید تنوع ژانری و توجه به تمام سلایق را برای اکران نوروز لحاظ کرد/به جای هشت فیلم احتمالاً سه یا چهار فیلم جدید برای نوروز به چرخه نمایش اضافه شود تا فیلم‌های قبلی هم بتوانند به سوددهی برسند/به‌دنبال اجرای طرح افطار تا سحر در فروردین هستیم

سینماروزان/نیلوفر ساسانی: هر وقت فیلم خوب برای اکران عرضه شود مردم استقبال می‌کنند و هر گاه میزان فیلم‌های مخاطب‌پسند اندک باشد، گیشه‌ها کم‌رونق خواهند شد ولی خوشبختانه در ماه‌های اخیر اوضاع گیشه بهبود یافته.

حبیب اسماعیلی مدیر موسسه رسانه فیلمسازان مولود با بیان مطلب فوق به روزنامه ایران گفت: نمایش فیلم‌های «بخارست»، «ملاقات خصوصی»، «چپ،راست» و… بالاخره تأثیرش را در گیشه نشان داد. با اینکه از زمان آغاز نمایش این فیلم‌ها، صدا‌وسیما هیچ‌گونه حمایت تبلیغاتی از آنها نداشت، مخاطبان سینما خودشان تبلیغ‌کننده فیلم شدند و با تبلیغ دهان به دهان، مردم خبردار شدند که فیلم‌هایی خوب روی پرده است.

اسماعیلی درباره استقبال مخاطبان در بهمن‌ماه امسال ادامه می‌دهد: در سال‌های گذشته مخاطب جذب سینمای جشنواره می‌شد و فروش فیلم‌های روی پرده افت می‌کرد اما خوشبختانه امسال این افت را نداشتیم و فیلم‌های حاضر در چرخه عام اکران استقبال خوبی را تجربه کردند.

اسماعیلی که عضو شورای صنفی نمایش هم هست پیرامون اکران نوروز۱۴۰۲ توضیح می‌دهد: فارغ از یکی دو سال اخیر که سینماها با بحران کرونا مواجه شدند، ایام نوروز همیشه جزو فرصت‌های طلایی اکران بوده است و هر ساله رقابت جدی بین صاحبان فیلم‌ها برای قرار گرفتن در فهرست اکران نوروزی ایجاد می‌شود. با این حال لازم است تنوع ژانر و مضمون در ترکیب اکران و پیشنهادی برای تمام سلایق لحاظ شود.

حبیب اسماعیلی تاکید کرد: به صاحبان فیلم‌هایی که در این مدت اکران داشته‌اند این قول را داده‌ایم که اگر در جذب مخاطب موفق و فروش مناسبی داشته باشند، می‌توانند در عید هم نمایش فیلم خود را ادامه دهند. قرار نیست به خاطر التزام به تعداد سرگروه‌های سینمایی (هشت سرگروه) فیلم‌هایی که فروش خوبی دارند از پرده پایین کشیده شوند. اگر سیر صعودی فیلم‌ها حفظ شود، به جای هشت فیلم احتمالاً 3 یا 4 فیلم جدید برای نوروز  به چرخه نمایش اضافه شود تا اکران شلوغی نداشته باشیم و تمام فیلم‌ها سانس مناسب برای نمایش داشته باشند فیلم‌های قبلی هم بتوانند به سوددهی برسند. البته هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است و ظرف دو هفته آینده تصمیمات درباره شیوه اکران نوروز نهایی خواهد شد.

اسماعیلی گفت: طبق تجربه اکران ماه رمضان می‌توان به طرح اکران افطار تا سحر هم فکر کرد بویژه اینکه اجرای این طرح مناسب با ایام تعطیلات نوروز هم هست و می‌تواند در جذب مخاطب مؤثرتر باشد چون بخش عمده تعطیلات نوروز امسال در ماه رمضان است.

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان و از اعضای شورای صنفی نمایش
حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان و از اعضای شورای صنفی نمایش