1

#حبیب_اسماعیلی مدیر #رسانه‌فیلمسازان مطرح کرد: صدمات کرونایی وارده به سینما با اوضاع فعلی جامعه ادامه پیدا کرده است!/ به‌خاطر مشکلات اجتماعی اخیر، سانس‌های آخرشب با افت شدید مخاطب مواجه شده!/دفاتر پخش، تهیه‌کننده‌ها و به‌خصوص سینماداران بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند!/دولت تعامل بیشتری با سینماگران داشته باشد!/با نرمش نسبت به فیلم‌های ممیزی شده برخورد کنند تا این آثار راهی پرده شوند!

سینماروزان/علی رستگار: اصولا در فضای ملتهب و ناآرام جامعه، بیشترین لطمه را کارهای فرهنگی می‌بینند. هرچقدر بعضی مشاغل و حرفه‌ها در مقاطع اینچنینی مثلا در دوران کرونا به سود کلان و بازدهی اقتصادی رسیدند، اما کار فرهنگی این‌طوری نیست و تاریخ مصرفش روزانه است و حرفه‌ای مثل سینما با تعطیلی سالن‌های سینما یا متاثر از ناامنی و التهاب جامعه بلافاصله آسیب می‌بیند و دچار ضرر و زیان می‌شود.

#حبیب_اسماعیلی مدیر موسسه پخش رسانه فیلمسازان با بیان مطلب فوق به روزنامه جام‌جم گفت: بعد از دوران کرونا، حالا صدمات وارده به سینما با اوضاع فعلی جامعه ادامه پیدا کرده است. در این شرایط، دفاتر پخش، تهیه‌کننده‌ها و به‌خصوص سینماداران بیشترین ضرر را متحمل می‌شوند.

اسماعیلی ادامه داد: از سوی دیگر، حال مردم هم خوب نیست و شرایط خوبی ندارند. درضمن در این فضای ملتهب و ناامن، جرات هم نمی‌کنند به سینما بیایند. به‌ویژه این‌که پردیس‌های خوب هم در پاساژها و مجتمع‌های تجاری قرار دارند و به محض تجمعات و اعتراضات و برای مسائل امنیتی، تعطیل می‌شوند و سئانسی برای نمایش وجود ندارد. اگر هم باز باشد، کل سئانس‌های آخر شب همه سالن‌های سینما در مناطق مختلف با افت شدید مخاطب مواجه است.

این عضو شورای صنفی نمایش درباره راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت هم گفت: خود ما در شورای صنفی نمایش، این مسأله را مطرح کردیم و برای کمک به فیلم‌ها، هفته‌های اینچنینی آثار در اکران را درنظر نمی‌گیریم و این هفته‌ها را جزو هفته‌های اکران‌شان محاسبه نمی‌کنیم.

این تهیه‌کننده باسابقه گفت: وقتی فیلمی‌ در شرایطی اکران شده که سالن‌ها مدام تعطیل هستند یا متاثر از شرایط جامعه با افت شدید مخاطب مواجه شده‌اند، باید وضعیت آن تهیه‌کننده را هم ببینیم و طبق پیش‌بینی آیین‌نامه شورای صنفی، به هفته‌های اکران فیلم اضافه می‌شود. به‌جز این، دولت باید شرایط بهتری را برای جبران این خسارات پیش‌بینی و کمک‌های دیگری هم بکند. چون حتی آن اضافه کردن هفته به فیلم‌ها هم کمک چندانی به جبران ضرر و زیان فیلم‌ها نمی‌کند. در همین جلسات شورای صنفی نمایش، روح سهرابی به‌عنوان نماینده ارشاد هم هستند و خیلی با ما تعامل دارند. الان هم پیشنهاد دادیم و از ایشان خواستیم فکری به حال فیلم‌ها کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: همین‌طور از دولت می‌خواهیم کمی‌ تعامل بیشتری با سینماگران داشته باشد و با نرمش نسبت به فیلم‌های ممیزی شده و پشت اکران مانده برخورد کنند تا این آثار بتوانند رنگ پرده سینما را ببینند. چون این فیلم‌ها هستند که در شرایط آرام‌تر جامعه، می‌توانند تماشاگران را به سینما بکشانند.

حبیب اسماعیلی خواستار نرمش در برخورد با آثار توقیفی شد
حبیب اسماعیلی خواستار نرمش در برخورد با آثار توقیفی شد