1

حبیب اسماعیلی مدیر رسانه فیلمسازان روی آنتن زنده اظهار داشت⇐اگر وظیفه شورای اکران فقط ثبت قرارداد است که میتوانند یک دفتر بگیرند و کل قراردادها را ثبت کنند!/اغلب صاحبان فیلمهای اکران رمضان ناراضیند ولی شورای صنفی نمایش میگوید همه چیز قانونیست!! مگر هر قانون نادرستی باید امتداد پیدا کند؟/دلیلی ندارد آیین نامه نادرست اکران همچنان اجرایی شود/با ادامه این اوضاع باید اکران محرم و صفر را تلف شده بدانیم!/دوستان شورایعالی اکران باید بیندیشند که چرا اکران رمضان فاجعه بود و چرا توزیع سالن عادلانه نیست؟/کاهش سهم پخش کنندگان از اکران فقط به افزایش زیرمیزی منجر خواهد شد/به جای تلفات میلیاردی سوبسیدها در تولید، به مخاطبان سینما برای فیلم دیدن، سوبسید دهند

سینماروزان: انتقادات به اوضاع آشفته اکران از سوی سینماگران مستقل ادامه دارد و دامنه انتقادات آن قدر هست که تقریبا هر هفته باید در نقد شرایط دشوار اکران فیلمهای مستقل بشنویم و واکنشی از مدیران بالادستی ساطع نشود.

به گزارش سینماروزان حبیب اسماعیلی مدیر موسسه پخش رسانه فیلمسازان مولود به تازگی با انتقاد از شرایط اکران روی آنتن زنده شبکه سه گفت: اگر شورای صنفی نمایش فقط کارش ثبت قرارداد است که چه نیاز است به شورا؟ میتوانند یک دفتر بگیرند و کل قراردادها را در آن ثبت کنند و خلاص!

اسماعیلی ادامه داد: اغلب صاحبان فیلمهای اکران رمضان ناراضیند ولی شورای صنفی نمایش میگوید همه چیز قانونیست!! مگر هر قانون نادرستی باید امتداد پیدا کند؟ دلیلی ندارد آیین نامه نادرست اکران همچنان اجرایی شود.

این پخش کننده افزود: چرا سالهای قبل اکران رمضان پررونق بود و امسال نبود؟ جز این است که فضای عادلانه ای بر اکران رمضان حاکم نبود؟

 اسماعیلی خاطرنشان ساخت: فیلمهای رمضان را با حفظ فیلمهای نوروز اکران کردند تا به این فیلمها سالن نرسد!! هفته آینده هم مجددا شش تا هفت فیلم جدید در قالب اکران عیدفطر عرضه میشوند و نابودی اکران رمضان کامل خواهد شد!

حبیب اسماعیلی گفت: چرا در فصول مرده فیلمهای کم‌مخاطب را اکران میکنند و فیلم های با پتانسیل بالای فروش را در زمانهای گل اکران روی پرده میفرستند؟ اتفاقا باید در اکران رمضان چند فیلم پرمخاطب روی پرده می‌فرستادند! از همین حالا باید برنامه بچینند که اکران محرم تلف نشود چون با این اوضاع اکران محرم و صفر تلف شده خواهد بود!

این پخش کننده باتجربه با اشاره به خروجی اخیر شورایعالی اکران در کم کردن سهم پخش کنندگان از اکران گفت: همین قانون کم کردن درصد پخش کنندگان فقط باعث افزایش زیرمیزی میشود! الویت شورای عالی اکران باید کمک به توزیع عادلانه سالن برای تمام فیلمها باشد و نه رواج زیرمیزی!!

مدیر رسانه فیلمسازان تأکید کرد: دوستان شورایعالی اکران باید بیندیشند که چرا کار به اینجا رسیده؟؟ چرا اکران رمضان فاجعه بود؟؟ چرا توزیع سالن عادلانه نیست؟ چرا برخی فیلمها صدها سالن دارند و برخی ده سالن فول سانس هم ندارند؟

اسماعیلی در پایان صحبتهایش گریزی هم زد به نقش نهادهای بالادستی در کمک به اکران و اظهار داشت: یک راه رونق اکران هدایت سوبسیدها از تولید به سمت اکران است یعنی بجای انبوه سوبسید میلیاردی به تهیه کنندگان، به مخاطبان سینما برای فیلم دیدن سوبسبد بدهند یعنی مخاطب بتواند با تخفیفهای خاص از تمام فیلمها و نه فقط فیلمهای ارگانی استفاده کند! البته که زیربنای راه اندازی چنین طرحهایی هم ابتدا ایجاد عدالت در توزیع سالن میان تمام فیلمهاست.