1

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده پیشکسوت روی آنتن زنده مطرح کرد⇐جوسازی، کار نادرستی است؛ چه از سوی نماینده مجلس باشد چه از سوی یک سینماگر!/چرا نمایندگان مردم به جای حل مشکلات معیشتی اهالی سینما به دنبال بگیر و ببند هستند؟!/ آقایان یادشان نرود که رکود سینما فقط به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است!/وقتی شوراهای نظارتی به فیلمی پروانه می‌دهند باید تمام ارکان نظام به پروانه احترام بگذارند!/مگر می‌شود سی فیلم مجوزدار همزمان با هم توقیف شوند؟/ زمانی فیلم “سنتوری” را هم توقیف کردند؟ بعدش به شبکه خانگی آمد و میلیونها نفر هم آن را دیدند!/مگر “به رنگ ارغوان” توقیف نشد؟ بعدش چه شد؟ به جشنواره آمد، جایزه گرفت و آب از آب تکان نخورد!/خزاعی اگر برود تهیه‌کنندگی کند منافع بیشتری خواهد داشت ولی به سینما آمد تا لااقل بخشی از مشکلات را حل کند!/ انگار عده‌ای از آقایان‌ نمی‌خواهند بگذارند خزاعی کارش را انجام دهد!/مگر در جاهای دیگر دنیا که مدیری، پست می‌گیرد این همه فشار بر او وارد می‌شود؟/آن قدر کار انجام نشده در این مملکت است که برای خودنمایی نیازی به هجمه به سینما نیست!

سینماروزان/امیر صباغ: خوشحالم از این بابت که هر دولتی عوض میشود، سینما برای بسیاری از سیاسیون اهمیت پیدا می‌کند ولی ناراحتم که این اهمیت، جنبه مثبت پیدا نمی‌کند.‌ تغییر و تحول باید در جهت اصلاح مشکلات سینما باشد نه اینکه به سینما حمله کنند.

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده باسابقه سینما با بیان مطلب فوق در برنامه زنده سینمامعیار رادیوگفتگو اظهار داشت: دو سال است که کرونا بر سینما سایه انداخته و بسیاری از سینماگران را گرفتار کرده و اینکه در این اوضاع، به جای حل مشکلات معیشتی، سینما را آماج حملات می‌کنند جای تعجب است.

تهیه‌کننده “بازجویی یک جنایت” و “قرمز” ادامه داد: چرا نمایندگان مردم به جای حل مشکلات اقتصادی اهالی سینما به دنبال بگیر و ببند هستند؟ آقایان یادشان نرود که رکود سینما فقط به نفع شبکه‌های ماهواره‌ای است. اگر قرار است که مخاطب جم و من‌و‌تو را بیشتر کنند باز هم به سینما و شبکه خانگی حمله کنند و فیلم‌ها را توقیف کنند.

مدیر موسسه پخش رسانه‌فیلمسازان با اشاره به حضور یک سینماگر در قامت مدیر سینمای دولت سیزدهم گفت: سینماگرانی مانند سیف‌الله داد و جواد شمقدری چون از جنس سینما بودند بهتر از سایرین توانستند مشکلات را حل کنند. اغلب سینماگران خوشحالند که یک فعال سینما مثل محمد خزاعی به مدیریت سینما رسید چون محمد خزاعی از جنس سینماست و نیتش هم خیر است ولی اینکه چقدر بتواند برنامه‌هایش را پیاده کند باید زمان بگذرد تا معلوم شود. خزاعی اگر برود تهیه‌کنندگی کند منافع بیشتری خواهد داشت ولی به سینما آمد تا لااقل بخشی از مشکلات را حل کند ولی انگار عده‌ای از آقایان نمی‌خواهند بگذارند او کارش را انجام دهد تا لابد بگذارد و برود؟؟

تهیه‌کننده “شبکه” و “خاطره” تاکید کرد: خجالت آور است که هنوز شش ماه هم نگذشته فشارهای بیرونی بر مدیریت سینما شدت یافته است و انگاری قصد دارند رئیس سینما را مستاصل کنند تا چه شود؟ آقایان یادشان باشد اگر یک نیروی سینمایی را از سینما حذف کنند و یک غیرسینمایی را بر کار گمارند، مشکلات ده برابر خواهد شد. مگر در جاهای دیگر دنیا که مدیری، پست می‌گیرد این همه فشار بر او وارد می‌شود؟ رقبای سیاسی بیایند کمک کنند به خزاعی که بتواند مشکلات را حل کند‌. آقایان به وزیر و به رئیس سینما کمک کنند تا اوضاع بهتر شود.

حبیب اسماعیلی گفت: مشکل در این مملکت فراوان است و در بدنه سینما هم بزرگترین و حادترین مشکل، مشکل معیشت است و حالا در این اوضاع گروهی پیدا شده‌اند و به بهانه تسویه حساب سیاسی می‌خواهند سی فیلم را توقیف کنند؟؟؟ آن قدر کار نکرده در این مملکت هست که برای خودنمایی نیازی به هجمه به سینما نیست.

تهیه‌کننده “تصویر آخر” و “سرکوب” اظهار داشت: دوستان خدوم به سینما حسادت نکنند و به جایش بروند مشکلات معیشتی سینماگران را حل کنند. اگر هم انتقادی هست در شوراهای داخلی باشد نه در تریبون رسمی تا کل سینما دچار تنش نشود.

این تهیه‌کننده با اشاره به غیرقانونی بودن توقیف فیلم‌های مجوزدار گفت: وقتی شوراهای نظارتی به فیلمی پروانه می‌دهند باید تمام ارکان نظام به پروانه احترام بگذارند. مگر می‌شود سی فیلم مجوزدار همزمان با هم توقیف شوند؟ زمانی فیلم “سنتوری” را هم توقیف کردند؟ بعدش به شبکه خانگی آمد و میلیونها نفر هم آن را دیدند. مگر “به رنگ ارغوان” توقیف نشد؟ بعدش چه شد؟ به جشنواره آمد، جایزه گرفت و اکران نوروز گرفت و آب از آب تکان نخورد. ایرادی ندارد کسی از سی فیلم خوشش نیاید ولی اینکه سی فیلم مجوزدار را توقیف کنند، منطقی نیست. جوسازی، کار نادرستی است؛ چه از سوی نماینده مجلس باشد چه از سوی یک سینماگر! جوسازی به کل نظام خدشه وارد می‌کند و بهتر است همه و همه کمک کنند به حل مشکلات.