1

حامد کمیلی، اندیشه فولادوند و هومن برق‌نورد؛ بازیگران اصلی فیلمی متأثر از ماجرای “سگهای زرد”!

سینماژورنال: احمدرضا معتمدی فیلسوف سینمای ایران مدتها بود به دنبال فراهم آوردن مقدمات تولید پروژه ای بود با عنوان “بوف کور” یا “نبض آرام چوب و تپش تند فلز”.

به گزارش سینماژورنال این فیلمنامه که گفته می شد متأثر است از ماجرایی که برای گروه موسیقی راک “سگهای زرد” رخ داد(اینجا و اینجا را بخوانید) مدتها از کانال تهیه‌کنندگانی مانند محمد خزاعی و سعید سعدی برای جلب حمایت در نهادها و ارگانهای مختلف دست به دست می شد تا حالا که سعید سعدی بالاخره توانسته شرایط تولید پروژه را فراهم آورد.

سعید سعدی درباره زمان ساخت فیلم سینمایی «بوف کور» به کارگردانی احمدرضا معتمدی به “مهر” گفت: بعد از کسب پروانه ساخت نام «بوف کور» را تغییر خواهیم داد و این فیلم را در نیمه اول مهرماه یعنی بین ۵ تا ۱۰ مهر کلید می زنیم. بخشی از «بوف کور» در تهران و بخشی در بندرعباس، هرمزگان و جزایر جنوبی کشور فیلمبرداری می شود.

با حضور اندیشه فولادوند و حامد کمیلی و هومن برق نورد

سعدی عنوان کرد: تاکنون حضور بازیگرانی همچون اندیشه فولادوند، هومن برق نورد و حامد کمیلی در این فیلم قطعی شده و قرار است یک بازیگر دیگر هم اضافه شود، یعنی به طور کلی ما ۴ بازیگر اصلی خواهیم داشت.

این تهیه کننده ادامه داد: «بوف کور» روایت تعامل ۲ گروه موسیقی سنتی و متال است و ما در این فیلم به بررسی این ۲ نوع موسیقی خواهیم پرداخت به همین دلیل برای شناخت بهتر آنها از مشاوره های فردین خلعتبری و یک گروه موسیقی متال به نام «بند میدان آزادی» بهره می بریم البته گروه موسیقی «بند میدان آزادی» در فیلم هم حضور دارند.

سرمایه گذار کیست؟

وی بیان کرد: در این فیلم شاهرخ هدایتی به عنوان مشاور سرمایه گذار با ما همکاری می کند، البته ما بخشی از سرمایه «بوف کور» را از بنیاد سینمایی فارابی تأمین کردیم و برای بخش دیگر آن هم مشغول رایزنی با یک نهاد دیگر هستیم.

سعدی در پایان خاطرنشان کرد: تدوین این فیلم همزمان با فیلمبرداری انجام می شود و آن را به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می رسانیم.

وی افزود: تاکنون حضور برخی از عوامل پشت صحنه قطعی شده است، این افراد عبارتند از مدیر فیلمبرداری: امیر کریمی، دستیار برنامه ریز: مهدی قپانی، طراح صحنه و لباس: حسن روح پروری، طراح چهره: علی بهرامی فر، موسیقی: فردین خلعتبری، مدیر تولید: مجید بابایی و مدیر تدارکات: جواد سلیمانی.