1

“جیمی جامپ” سینمای ایران به دنبال “گاوبازی”!!!

سینماژورنال: ده ماه قبل علي ملاقلي‌پور فيلمساز جوان سينماي ايران به هنگام اکران فیلم اولش “قندون جهیزیه” برای نشان دادن مخالفت با وضعیت ناعادلانه‌ای که در اکران به وی تحمیل شده بود در قامت “جیمی جامپ” درآمد و به هنگام دیدار منتخب ستارگان جهان و تیم فوتبال هنرمندان با پوشیدن تی شرتی منقش به پوستر فیلمش وسط استادیوم پرید.(اینجا و اینجا را بخوانید)

به گزارش سینماژورنال ملاقلی‌پور به تازگی نگارش سناریوی فیلمی با عنوان “گاوبازی” را به اتمام رساند. وی در خصوص وضعیت تولید “گاوبازی” به “جوان” گفت: در حال حاضر مشغول مذاكره با چند تن از تهيه‌كنندگان هستم، بعد از مشخص‌شدن سرمايه‌گذار و تهيه‌كننده، آرام‌آرام مراحل توليد آن را شروع مي‌كنيم. چاره‌اي نيست جز اينكه به انتظار بنشينم تا تهيه‌كننده‌اي كه كار بررسي فيلمنامه «گاوبازي» را به او سپرده‌ام، به كار خود پايان و فيلمنامه را تحويلم دهد تا ان‌شاءالله كار خود را شروع كنيم.

بک کار ماجراجویانه و پر از ضرباهنگ

ملاقلي پور در پاسخ به اين سؤال كه «گاوبازي» چه ارتباطي با «قندون جهيزيه» دارد مي‌گويد: «گاوبازي» به لحاظ فرم، گونه و ژانر، اصلاً شباهتي با «قندون جهيزيه» ندارد. چون يك كار اجتماعي است. يعني اثري ماجراجويانه در ژانري اجتماعي است، پر از ضرباهنگ و اتفاقاتي كه مي‌توان گفت به نوعي ماجراجويانه است.

در ابتدا قرار بودن قسمت دوم “قندون جهیزیه” باشد

وي در همين رابطه افزود: در ابتدا قرار بر اين بود كه اين سناريو به نوعي روايتگر قسمت دوم «قندون جهيزيه» باشد، ولي هر چه نگارش قصه به سمت جلو پيش مي‌رفت، كمتر ارتباطي بين آن و نخستين اثر سينمايي كه مقابل دوربين برده‌ام، ديده مي‌شد به همين خاطر «گاو بازي» هيچ ارتباطي با «قندون جهيزيه» ندارد.

فیلمی با شش پرسوناژ

وي با اعلام اينكه شش پرسوناژ در متن اين سناريو آمده است، گفت: محتواي اين اثر هم مربوط به زندگي دو برادر به نام‌هاي سيامك و سياوش است. سيامك و سياوش دو برادر دوقلو و كاملاً شبيه به هم هستند كه سختي‌ها و ملالت‌ها و گرفتاري‌هاي زندگي‌شان، سيامك را به نقطه‌اي رسانده كه تصميم به شرط‌بندي روي زندگي‌اش مي‌گيرد…

با مضمون بیکاری و قاچاق و اعتیاد و…

علي ملاقلي‌پور، فيلمساز و كارگردان جوان سينماي ايران در ادامه يادآور شد: در كل مضمون و اساس «گاوبازي» در ارتباط با مقوله كار و بيكاري، جريان توليد، قاچاق، اعتياد و مهاجرت بوده و فيلمنامه اين اثر توسط خودم و با همكاري سيامك طارم سري و مهدي سليماني به تحرير درآمده است كه محوريت شكل‌گيري اين سناريو از زندگي سيامك و برادر وي گرفته شده كه روزگار سختي را پشت‌سر گذاشته است.

وي در خاتمه تأكيد كرد: مهدي سليماني سال‌هاست كه دستيار كارگردان است و چندين سال هم با خودم كار مي‌كرد و «گاوبازي» اولين كار نگارشي است كه با هم داشتيم. 30 درصد از سوژه هم مربوط به زندگي شخصي سيامك طارم سري است و ما با الهام گرفتن و تخيل خودم از آن ماجرا، نگارش اين فيلمنامه را به پايان رساندم.