1

جویندگان سکه!⇐اختصاصی سینماروزان از خلاصه داستان #برادران_لیلا

سینماروزان: فیلم #برادران_لیلا به کارگردانی سعید روستایی با مضمونی حول و حوش التهابات اقتصادی سال‌های اخیر به جشنواره کن۲۰۲۲ راه یافت.

به گزارش سینماروزان در #برادران_لیلا با پدری روبروییم ( با بازی سعید پورصمیمی ) که مقادیری سکه را برای روز مبادا مخفی کرده!
فقط لیلا دختر این پیرمرد (ترانه علیدوستی) از مخفیگاه سکه ها خبر دارد.
برادران لیلا(با بازی پیمان معادی و نوید محمدزاده و فرهاد اصلانی و محمدعلی محمدی) به شدت در جستجوی سکه ها هستند تا مشکلات اقتصادی خویش را برطرف کنند.
تلاش‌های برادران لیلا نتیجه می‌دهد ولی از بد حادثه درست در زمانی به سکه‌ها دست یافته و آنها را به فروش می‌رسانند که چندی بعد به ناگاه قیمت سکه چند برابر می‌شود…

خط اصلی #برادران_لیلا که نقدی است بر آسیب های اقتصادی ناشی از التهابات ارزی هم یادآور دومین فیلم کوتاه سعید روستایی با عنوان #مراسم است و هم یادآور فیلم بیست سال پیش رحمان رضایی یعنی #دختران_انتظار که جزو آثار محبوب مخاطبان بوده و بارها از تلویزیون پخش شده.

در فیلم کوتاه #مراسم که ده سال قبل ساخته شد، سعید روستایی زندگی خانواده ای را روایت می‌کند که در تدارک عروسی برای یکی از فرزندان هستند. این خانواده با اینکه دچار مشکلات مادی زیادی هستند و پدر خانواده در بیمارستان بستری است قصد دارند سکه هایی را خریداری کرده و به فامیل های خودشان بدهند تا آنها به عنوان هدیه عروسی به خودشان برگردانند تا در مقابل خانواده عروس حفظ آبرو شود ولی…

در #دختران_انتظار ماجرای جوانی روایت می‌شد که در تنگنای مالی، مجبور به قرض مقادیری دلار می‌شود ولی از بخت بد حین پس دادن بدهی، گرفتار افسارگسیختگی دلار در بحران های ارزی شده و زندگیش به هم می‌ریزد و حالا در #برادران_لیلا، عواقب افسارگسیختگی بازار سکه را خواهیم دید…

#برادران_لیلا به مدیریت فیلمبرداری هومن بهمنش و با تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی تولید شده و بناست بعد از رونمایی در جشنواره کن۲۰۲۲ در سینماهای ایران روی پرده برود تا بتواند نماینده ایران در اسکار۲۰۲۳ باشد.

فیلم برادران لیلا درباره چیست و از چه می گوید؟
فیلم برادران لیلا درباره چیست و از چه می گوید؟