1

#جواد_هاشمی کارگردانی فانتزی کودکانه #جزیره_فضایی بیان داشت: تبلیغات چندانی نداریم ولی استقبال از #جزیره_فضایی رضایت‌بخش ست!/در عرصه سینمای کودک ایران، از فیلم‌های من گران‌تر نداریم!/هشت فیلم سینمایی کودک ساختم که جزو پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای کودک ایران بوده!/تولید همین فیلم #جزیره_فضایی به‌اندازه پنج فیلم کودک معمول، هزینه برداشته چون دوست دارم کودکان را جدی بگیرم!/نمی‌دانم چرا تلویزیون، تیزر #جزیره_فضایی را پخش نمی‌کند؟/یک بار با لباس بازیگر مشکل دارند و بار دیگر با فلان حرکت بازیگر!/ از من حمایت نمی‌کنند چون انتظار دارند فیلم‌های دفاع مقدسی بسازم!/ چون فیلم‌های شاد برای کودکان ساختم هیچ کمکی از من نشد!/این همه محدودیت، چیزی به همراه ندارد جز اینکه درِ فیلم‌سازی کودک و نوجوان را تخته کنیم و برویم پی کارمان!/باور کنید فروش یک روز کل سینماهای کشور به اندازه یک معامله نمایشگاه‌های خودرو نیست!

سینماروزان/زهره کهندل: جواد هاشمی کارگردان فیلم جزیره فضایی که با پخش رسانه‌فیلمسازان جزو آثار محبوب کودکان و خانواده‌هاست از اقبال نسبی به فیلمش گفت.

جواد هاشمی به روزنامه قدس گفت: استقبال از فیلم #جزیره_فضایی بد نبوده و این را در نظر داشته باشید که تبلیغات زیادی برای فیلم نداشتیم و برخی از بچه‌ها نمی‌دانند این فیلم روی پرده سینماهاست.

وی ادامه داد: فروش روزانه ما هم خیلی بد نیست و با توجه به اینکه هنوز تبلیغات زیادی نداشتیم به فروش فیلم خوشبینم و به نسبت دیگر فیلم‌های روی پرده نسبتاً رضایت‌بخش است. باور کنید فروش یک روز کل سینماهای کشور به اندازه یک معامله نمایشگاههای خودرو نیست، روزی ۲۰۰ میلیون تومان فروش برای سینماهای سراسر کشور، رقم بسیار پایینی است. فیلم ما هم در همین شرایط سینمایی اکران شده است. البته اگر تیزرهای تلویزیونی ما پخش شود و تبلیغات بیشتری داشته باشیم حتماً شرایط هم بهتر می‌شود.

هاشمی درباره ممنوعیت پخش تیزر تلویزیونی جزیره فضایی گفت: نمی‌دانم باید چه کنم. تا کی می‌توانیم به این محدودیت‌ها ادامه دهیم، جواب نمی‌گیریم. گاهی روی فلان حرکت بازیگر حساس هستند و اجازه پخش تیزر را نمی‌دهند یا می‌گویند چرا فلان بازیگر، فلان لباس را پوشیده است! این همه محدودیت، چیزی به همراه ندارد جز اینکه درِ فیلم‌سازی کودک و نوجوان را تخته کنیم و برویم پی کارمان! آن وقت بچه‌هایمان باید فیلم‌های خارجی که با فرهنگ ما مناسبت ندارند را تماشا کنند.

جواد هاشمی افزود: تمام فیلم‌هایی که تا امروز برای سینمای کودک ساختم، فیلم‌های پرهزینه‌ای بوده است، «جزیره فضایی» هم پس از فیلم «شهر گربه‌ها» گران‌ترین فیلمی است که ساختم. در عرصه سینمای کودک ایران، از فیلم‌های من گران‌تر نداریم. هشت فیلم سینمایی کودک ساختم که جزو پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای کودک در ایران بوده است و تولید همین فیلم جزیره فضایی به‌اندازه پنج فیلم کودک معمول، هزینه برداشته چون دوست داشتم بچه‌ها را جدی بگیرم و فیلم‌های دم‌دستی نسازم به همین دلیل کارهایم با استقبال روبه‌رو شده است.

وی تاکید کرد: اگر به جز سیدجواد هاشمی، فرد دیگری این فیلم‌ها را ساخته بود کمکش می‌کردند و مورد توجه قرار می‌گرفت ولی من فحش خوردم! از من انتظار داشتند فیلم‌های دفاع مقدسی بسازم. چون سیدجواد هاشمی فیلم‌های شاد برای کودکان ساخته بود هیچ کمک و حمایتی از من نشد. من این وضعیت را کاملاً حس می‌کنم ولی از زمانی که معلم بودم خلأ سینمای فانتزی را برای کودکان احساس کردم و می‌دانستم باید این خلأ را پر کرد. به همین دلیل وارد این اقیانوس شدم که یا در آن غرق می‌شوم یا به ساحل امن می‌رسم. آگاهانه این مسیر را انتخاب کردم و حسم می‌گویم بالاخره یک زمانی منفعتش را می‌برم اما نمی‌دانم چه زمانی!

این کارگردان خاطرنشان ساخت: صددرصد تمایلم به ساخت فیلم کودک و نوجوان است چون در این مسیر هستم و باید برای خودم برندسازی کنم یعنی اسمم و فیلم‌هایم ماندگار شود. من به دنبال کسب درآمد نبودم و همیشه از نظر اقتصادی در این سینما ضرر کردم ولی دلم خوش است که بچه‌ها در خیابان من را به اسم سازنده «آهوی پیشونی سفید» می‌شناسند.

جواد هاشمی: نمی‌دانم چرا تیزر جزیره فضایی توقیف شده؟/یه با لباس مشکل دارند یا با حرکات؟
جواد هاشمی: نمی‌دانم چرا تیزر جزیره فضایی توقیف شده؟/یه با لباس مشکل دارند یا با حرکات؟