1

جنتی در مراسم خداحافظی از وزارت ارشاد⇐اگر بنا به فیلم درآوردن است باید مراسم سینه‌زنی و عزاداری را هم تعطیل کنیم

سینماروزان: مراسم خداحافظی و تودیع علی جنتی وزیر سابق ارشاد دوشنبه سوم آبان ماه در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینماروزان به مانند اغلب مدیران مملکتی جنتی در این مراسم به تحسین عملکرد خود پرداخت و گفت که در دوران صدارتش بر وزارت ارشاد، عدالت فرهنگی گسترش یافت، اقتصاد فرهنگ رونق یافت، احترام به اهالی فرهنگ و هنر، فضا برای اهالی کتاب و سینما باز‌تر شد.

وزیر سابق ارشاد همچنین درباره برخی حواشی وزارتخانه اش گفت: در قم یک گروه کُر برنامه برگزار کرد، محتوایش خوب بود، حجاب خانم‌های آن که برگزارکننده بودند مناسب بود اما چهار تا خانم که روسری‌شان عقب بود عکسشان را گرفته و بعد عناصر سیاسی عکس را در جامعه مدرسین و خدمت مراجع می‌برند که فضایی درست کردند تا مدیرکل استان نمی‌تواند حتی بماند مجبور می‌شود استعفا بدهد و برود. می‌‌گویند حواشی است باید تماشاچی‌ها را کنترل کنید اگر قرار بر این است می‌خواهید فیلم بیاورم تا ببینید در مراسم سینه‌زنی و عزاداری خانم‌هایی که ایستاده‌اند چه وضعیتی دارند. باید آنها را هم تعطیل کنیم!

وی در ادامه این گلایه‌ها به سراغ تئاتر هم رفت و گفت: گاهی برای یک تئاتر امام جمعه‌ای استانی برافروخته می‌شود و با اینکه آن تئاتر را ندیده اما بر اساس گزارشات نظر می‌دهد هر چند من پشت صحنه این اتفاقات را می‌دانم آنها با معاون اداره کل مسئله دارند از این رو به تئاتر ایراد می‌گیرند، تئاتری که در تکریم شهدا بوده است.