1

جشنواره کن یک سینماگر سوری را تحریم کرد!+عکس

سینماژورنال: “باسل الخطیب” کارگردانی سوری با اشاره به تحریم‌های فرهنگی علیه هنرمندان حامی نظام قانونی سوریه گفت: جشنواره کن نامه‌ای به من نوشت و گفت فیلمی سوری که توسط وزارت فرهنگ این کشور تهیه شده باشد، نمی‌تواند در این جشنواره حاضر شود.

به گزارش سینماژورنال و به نقل از “کیهان” باسل الخطیب کارگردانی سوری ـ فلسطینی در گفت‌وگو با روزنامه مصری “الشروق” درباره حضور فیلم‌هایش در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: فیلم «مریم» را درباره حوادث سوریه تولید کردم و آن را برای جشنواره کن فرستادم اما آن را نپذیرفتند.

وی ادامه داد: آنها برای من نامه‌ای فرستادند که در آن آمده بود فیلم از ارزش هنری بالایی برخوردار است و فیلمی است که در جهان عرب چنین چیزی ندیده‌اند اما برخی قوانین غیرهنری اجازه نمی‌دهد فیلمی سوری که توسط وزارت فرهنگ این کشور تهیه شده باشد در این جشنواره اکران شود.

وی افزود: با روشنی تمام و وضوح کامل مدیران جشنواره موضع سیاسی خود درباره حوادث سوریه را بیان کردند و از یاد بردند که هنر زبانی جهانی است و این در حالی بود که آنان فیلم‌های هنرمندان معارض سوری که در خارج از کشور تولید شده بود را پذیرفته بودند.

باسل الخطیب
باسل الخطیب