1

جانشین ایل‌بیگی در اداره نظارت ارشاد کیست؟

سینماروزان: بالا رفتن اعتراضات برخی فیلمسازان به نحوه صدور پروانه های ساخت و نمایش در اداره نظارت و از آن طرف عدم صدور مجوز کارگردانی برای برخی از فعالان دهه اخیر سینما و شبکه خانگی و در عین حال سهل گیری نسبت به صدور مجوز کارگردانی و پروانه ساخت برای مهران مدیری و در کنار همه اینها جلوگیری غیرمنتظره از اکران فیلم مجوزدار “سه بیگانه” سبب ساز آن شده که در روزهای اخیر شنیده های جدی درباره عدم رضایت مقام بالادستی سازمان سینمایی از عملکرد رییس اداره نظارت و حذف حبیب ایل بیگی از اداره نظارت طرح شود.

به گزارش سینماروزان هرچند هنوز مشخص نیست که مقصد بعدی ایل بیگی کجاست اما کانال “سینمادیلی” در گمانه زنی که درباره خداحافظی حبیب ایل بیگی از اداره نظارت داشته این فرضیه را طرح کرده او به زودى جايگزين فرید فرخنده كيش در انجمن سينماى جوانان ميشود.

ایل بیگی قبل از حضور در اداره نظارت نيز مدتى مدير عامل انجمن بود و حضور مجددش در این سازمان چندان غیرمنطقی نیست ولی پرسش بر سر جایگزین بعدی ایل بیگی در اداره نظارت است.

شنیده ها از حضور محمدرضا فرجی مدیر کل دفتر سینمای حرفه ای سازمان سینمایی در این سمت حکایت دارد. فرجی که پیشتر و بعد از رأی اعتماد مجلس به صالحی امیری نامش به عنوان گزینه ای برای ریاست سازمان سینمایی مطرح شده بود از کارمندان باسابقه سازمان سینمایی است و هیچ بعید نیست که بعد از حذف ایل بیگی، ریاست اداره نظارت را برعهده بگیرد.