1

جامعه صنفی تهیه‌کنندگان زودتر از هر مقام صنفی-دولتی دیگر به ادامه انتشار “یالثارت” واکنش نشان داد⇐بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ

سینماژورنال: تیتر جنجالی “د…ث کیست” که هفته گذشته در کنار تصویر تعدادی از مهمانان جشن حافظ در نشریه “یالثارات” به چاپ رسید هرچند در ابتدا حکایت از توقیف این نشریه داشت اما این نشریه نه تنها توقیف نشد که شماره تازه اش هم با چند صفحه ویژه پاسخگویی به انتقادات وارده روی کیوسکها رفت.

به گزارش سینماژورنال این اقدام سبب ساز آن شد که جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران زودتر از هر مقام صنفی-دولتی سینمای ایران به این ماجرا واکنش نشان دهد و با انتشار بیانیه ای که با حدیثی از پیامبر اکرم(ص) به پایان می رسد بر لزوم برخورد قاطع مقامات قضایی با توهین این نشریه تأکید کرده اند.

متن کامل بیانیه شورایعالی تهیه کنندگان را بخوانید:

بی‌ادب تنها نه خود را داشت بد
بلک آتش در همه آفاق زد…

باز گستاخان ادب بگذاشتند
چون گدایان زله‌ها برداشتند

جامعه صنفي تهيه كنندگان سينماى ايران ضمن محكوم نمودن  تكرار اين اهانت بزرگ و بى حرمتى به مقام والاى هنر و هنرمندان سينماى ايران اعلام ميدارد این حرکت شرارت بار جز انتشار بداخلاقى و زمینه سازى براى ترويج فضاى ناصواب که تنها آرامش وامنيت جامعه را نشانه رفته است دليل و برهانى نخواهد داشت!
بانيان اين رفتارها به دنبال ايجاد شرايط مطلوب  براي اظهار وجود جريانات رنگ باخته، شناخته شده، قانون گريز و مردم ستيز… بوده و هستند. “اميدواريم مراجع قضايى همچون موارد مشابه در خصوص مورد مذكور(نشريه يالثارات)برخورد قاطع نموده واجازه ندهند این هنجار شکنی ها دوباره و چند باره صورت پذیرد و خداي ناكرده شكل عمومي پيدا كند ، چراكه اين حرکت شنیع و بی شرمانه نه تنها خلاف ادب و اخلاق بلکه نقض مسلم حريم و حرمت انسانى و اجتماعى هزاران هنرمند و مصداق صريح زيرپانهادن قوانين و قواعد شرعی وحقوقی است.
خوب ميدانيم مساله تنها تيتر يك نشريه نيست بلكه عناد وعداوت جريان فكری پشت آن با هنرمندان شريف جمهوری اسلامى ايران است. باتوجه به وضعیت کنونی منطقه و جهان درست در زماني كه وجود مقتدر مسئولان امنيتى كشور که فخر هر ایرانی است امنیت حوزه سرزمین ایران را تضمین کرده است ، آیا رواست که حوزه روانی مردم را با رفتارهای ناپسند و غیرمسئولانه دچار تشویش کنند!؟
برخورد قاطع  و عاجل مسئولان قضايی منطبق با قانون در حمايت از اقدام درست و به جاى مسئولان فرهنگی امنيت داخلي را تضمين خواهد نمود چرا که از تداوم قانون ستيزى و روند نهادینه شدن رفتارهاى غيراسلامى وانسانى با کاربرد واژه‌های زشت و قبیح در رسانه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

بِالْعَدْلِ قامَتِ السَّماواتُ وَ الاَْرْضُ