1

ثریا قاسمی بازیگر باسابقه بیان داشت⇐ مدتهای طولانی است که از معضلات معیشتی هنرمندان می‌گوییم اما تاکنون مدیری پیدا نشده که به فکر حل مشکلات باشد!/انگاری مدیران احساس وظیفه‌ای نسبت به هنرمندان ندارند!/باعث تاسف است که در کشورمان هنرمندان نه جایگاه معیشتی دارند و نه اعتبار اقتصادی!

سینماروزان: کاملاً بدیهی و روشن است که وظیفه مدیران رسیدگی به امور معیشتی هنرمندان بیکار و خانه نشین است و آن ها باید به فریاد سینماگرانی برسند که مدت ها است به دلایل مختلف در بیکاری به سر می برند و با معضلات بسیاری در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

ثریا قاسمی بازیگر پیشکسوت با بیان مطلب فوق به سینماپرس گفت: آیا مدیران وظیفه حمایت از اهالی سینما را دارند یا نه؟؟ باید به دنبال مدیران بروید و آنها را به چالش بکشید و از آنها سوأل کنید که آیا این احساس وظیفه را در وجودشان می بینند یا نه؟! اگر احساس وظیفه ای نسبت به هنرمندان داشته باشند قطعاً در پی رفع مشکلات آنها برمی آیند اما اگر احساس وظیفه ای نداشته باشند متأسفانه با گفتن  دیگر هنرمندان و دیگر رسانه‌ها هم کاری نخواهند کرد!

وی ادامه داد: ما مدتهای طولانی است که مرتباً از معضلات معیشتی زندگی هنرمندان می گوییم اما تاکنون مدیری پیدا نشده که دغدغه مند باشد و ورود جدی به این قضیه داشته باشد و تدبیری برای رفع معضلات زندگی هنرمندان و سینماگران بکند.

این سینماگر با بیان اینکه بنده بارها تأکید کرده ام متأسفانه در سینمای امروز ما جایی برای پیشکسوتان عرصه هنر وجود ندارد اظهار داشت: این در حالی است که اگر پیشکسوتان نبودند این سینما هرگز ساخته نمی‌شد. تکریم هنرمندان همواره وظیفه دستگاه ها و نهادهایی فرهنگی و سینمایی بوده و هست اما آیا آنها این وظیفه را هیچ گاه درست انجام داده اند؟

ثریا قاسمی در پایان این گفتگو افزود: هنرمندان در تمامی کشورها دارای جایگاه و اعتبار ویژه ای هستند و مسئولان کشورها به آن ها ارج می گذارند اما وااسفا که ما در کشورمان شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم و هنرمندان این کشور نه جایگاه معیشتی دارند و نه اعتبار اقتصادی!  هرچند که امروزه آنقدر مشکل و مسأله و معضل اساسی در کشور زیاد شده که گویا هنرمندان و مشکلات شان برای مسئولان به فراموشی سپرده شده اند.