1

ثبت یک قرارداد اکران عجیب⇐ بدون لحاظ کردن کف فروش و تا هر زمان که شورای صنفی صلاح بداند!+عکس

سینماژورنال: یکی از وظایف شورای صنفی نمایش ثبت قرارداد فیلمها با تعیین حداکثر زمانی است که فیلم می‌تواند در سینمای سرگروه روی پرده باشند.

به گزارش سینماژورنال اغلب متداول بوده که قرارداد اکران فیلمها با لحاظ کردن تعداد هفته و البته کف فروش فیلم در سینمای سرگروه در شورای صنفی نمایش ثبت شود.

اما مورد عجیبی که اخیرا رخ داده درباره فیلم تازه مجید مجیدی است که با دو سرگروه روی پرده رفته است و البته نه کف فروش برای آن تعیین شده و نه حداکثر زمان اکران!!!

مطابق جدول فروشی که در روزنامه “سینما” منتشر شده قرارداد اکران این فیلم نه با تعیین حداکثر زمانی که می تواند روی پرده باشد بلکه با ذکر عبارتی عجیب منعقد شده است.

این عبارت چنین است: بدون کف و تا هر زمان که شورای صنفی صلاح بداند!

به بیان بهتر فیلم مجیدی بدون درنظر گرفتن کف فروش در سینمای سرگروه و تا هر زمان که شورای صنفی صلاح بداند می تواند روی پرده بماند!!!

وضعیت این فیلم را با فیلمهایی که نه همزمان که چند هفته بعد از آن روی پرده رفته اند مقایسه کنید درمی یابید که چه اتفاق غیرمتعارفی رخ داده است.

به عنوان مثال درام ماجرایی “مزارشریف” که از جمله آثار استراتژیک سینمای ایران است و می تواند الگویی برای تولید واقعه نگاریهای تاریخی-سیاسی باشد قرارداد اکرانش فقط برای چهار هفته و با کف فروش 8 میلیون تومان در سینمای سرگروه بسته شده است.

کار سخت شورای صنفی برای تغییر این فیلم

البته که این محدودیتها سالهاست که در شورای صنفی نمایش به هنگام عقد قرارداد فیلمها تعیین می شود تا ملاکی خوب برای تغییر و جایگزینی فیلمها در اختیار شورای صنفی نمایش باشد اما به نظر می رسد در مورد فیلم مجیدی این عدم تعیین ملاک، کار شورای صنفی نمایش را برای جایگزینی این فیلم سخت کند بخصوص که این فیلم در دو سرگروه هم روی پرده است!

    دقت کنید بر قرارداد اکران فیلم مجیدی و تفاوت آن با دیگر قراردادهای اکران/منبع این جدول روزنامه "سینما" است
دقت کنید بر قرارداد اکران فیلم مجیدی و تفاوت آن با دیگر قراردادهای اکران/منبع این جدول روزنامه “سینما” است