1

ثبت‌نام تهیه‌کننده “اخراجیها” برای ورود به مجلس

سینماژورنال: بعد از حواشی خاصی که با انتشار شایعه کاندیداتوری چهره هایی چون بهروز افخمی، رخشان بنی‌اعتماد و هوشنگ مرادی کرمانی در انتخابات مجلس دهم رخ داد و البته این شایعه خیلی زود هم تکذیب شد و به دنبال آن انتشار شایعاتی درباره حضور الهام چرخنده در انتخابات مجلس، حالا اما یکی از تهیه کنندگان سینمای ایران برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت نام کرده است.

به گزارش سینماژورنال این تهیه کننده حبیب ا.. کاسه ساز است؛ چهره ای که در همه سالهای اخیر به خاطر تهیه اولین فیلمهای بلند سینمایی مسعود ده‌نمکی یعنی دو قسمت ابتدایی “اخراجیها” شناخته می‌شود.

شنیده های سینماژورنال حکایت از آن دارند که کاسه ساز سه‌شنبه اول دی ماه با حضور در ستاد انتخابات کشور برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده است.

فارغ التحصیل فیلمنامه نویسی با سابقه تهیه کنندگی

حبیب ا.. کاسه ساز که متولد 1341 تهران است فارغ التحصیل رشته فیلمنامه نویسی دانشکده هنر است اما در کارنامه وی حتی نگارش یک فیلمنامه هم به چشم نمی‌خورد و بیشتر به عنوان تهیه کننده فعالیت داشته است.

کاسه ساز فعالیت تهیه کنندگی خود را از ابتدای دهه هشتاد و با تهیه فیلمی دفاع مقدسی به نام “نوروز” آغاز کرده و در سالهای بعد هم بیشتر در گونه سینمای دفاع مقدس فعالیت داشته است.

تا پیش از “اخراجیها” که در میانه دهه هشتاد ساخته شد مهمترین فیلم کارنامه سینمایی وی “مزرعه پدری” به کارگردانی رسول ملاقلی پور بود.

در کارنامه تهیه کنندگی کاسه ساز یک فیلم آوانگارد به نام “ریسمان باز” به کارگردانی مهرشاد کارخانی هم وجود دارد که ربط چندانی به بقیه فیلمهای کارنامه اش ندارد.

کاسه ساز بعد از موفقیت تجاری قسمت اول “اخراجیها” قسمت دوم این کمدی-جنگی را هم تهیه کرد اما پس از آن دیگر همکاری مشترکی میان وی و مسعود ده‌نمکی شکل نگرفت.

 آخرین حضور با فیلمی کودکانه

به گزارش سینماژورنال آخرین کار سینمایی اکران شده کاسه ساز در مقام تهیه‌کننده یک فیلم کودکانه با نام “مبارزان کوچک” به کارگردان داوود اطیابی بود که اخیرا روی پرده رفت.

کاسه ساز نوروز امسال هم سریالی با عنوان “فوق سری” به کارگردانی مهدی فخیم زاده را روی آنتن داشت که هرچند در ابتدا بنا بود تهیه کننده اصلی‌اش خودش باشد اما از جایی به بعد به خاطر اختلافات شکل گرفته میان وی و فخیم زاده(اینجا را بخوانید) این محمود رضوی بود که به عنوان تهیه کننده فاز دوم وارد کار شد.

تهیه کننده “اخراجیها” چندی قبل و به واسطه سوء استفاده‌ای که یکی از بستگانش از نام خانوادگی مشترکی که با وی دارد صورت داده بود با نگارش متنی اجتماعی از این خویشاوند تبری جست.(اینجا را بخوانید)