1

تکذیب تهیه‌کننده+ تأیید مجری طرح یعنی قطعی بودن اکران “محمد(ص)” در عیدفطر

سینماژورنال: در حالی که روز گذشته محمدمهدی حیدریان مجری طرح “محمد(ص)” مجیدی از اکران آن در عید فطر خبر داده بود به تازگی موسسه نورتابان تهیه کننده فیلم، با انتشار بیانیه ای، صحت گفته های حیدریان را زیر سوال برد.

به گزارش سینماژورنال حیدریان در گفتگو با یک خبرگزاری اصولگرا از تلاش برای اکران “محمد(ص)” در عیدفطر خبر داده بود ولی گویا این صحبتها به مذاق تهیه کننده اصلی فیلم خوش نیامده است و باعث انتشار بیانیه ای علیه صحبتهای حیدریان شده است.

موسسه نورتابان در بیانیه خود با اشاره به انتشار خبر اکران فیلم تازه مجیدی در عید فطر آورده است: مرجع  انتشار كليه اخبار رسمي وموثق اين فيلم شركت سينمايي نور تابان بعنوان تهيه كننده رسمي اين فيلم سينمايي است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط ساير دست اندركاران اين فيلم فاقد اعتبار است.

خساست در اطلاع رسانی ادامه دارد

انتشار چنین بیانیه ای بیش از هر چیز بازتابی است از اختلاف نظراتی که درباره اطلاع رسانی درباره این فیلم میان عوامل درگیر کار وجود دارد. اگر جز این بود یک اظهارنظر ساده این طور ناراحتی موسسه نورتابان را موجب نمی شد.

این یک واقعیت است که دست اندرکاران “محمد(ص)” از همان ابتدای تولید اساس کار خود را بر انتشار حداقل اخبار درباره پروژه قرار دادند. یادمان نمی رود که حتی اولین خبر مهم این پروژه که مرتبط بود با انتخاب بازیگران نقشهای مختلف تازه چند روز بعد از افشای آن از کانالی غیررسمی و از سایت “شبکه ایران” بود که به صورت رسمی تایید شد. در مراحل بعدی پروژه نیز همواره این خساست در اطلاع رسانی بود که جلوه گر می شد.

دقیقا در امتداد همین مسیر است که دست و دلبازی حیدریان در انتشار خبر اکران اثر در عیدفطر به مذاق تهیه کننده خوش نیامده و با انتشار یک بیانیه سعی کرده هم درسی به او بدهد و هم اینکه ذهن اهالی رسانه و مخاطبان را از تمرکز بر عیدفطر به عنوان زمانی مناسب برای اکران منحرف کند.

با این حال تجربه نشان داده همین که تهیه کننده سعی می کند به تکذیب تلویحی سخنان مجری طرح بپردازد یعنی آن که رایزنی برای اکران فیلم در عیدفطر انجام شده است و “محمد(ص)” در این اکران مهم سال روی پرده خواهد رفت.

ای کاش سخنان حیدریان را بادقت می خواندید

به گزارش سینماژورنال این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که دست اندرکاران موسسه نورتابان آن قدر برای انتشار تکذیبیه سخنان حیدریان عجله داشته اند که حتی سخنان وی را با دقت نخوانده اند بخصوص دو عبارت آن را؛

یکی جایی که حیدریان می گوید: اکران “محمد(ص)” قطعی نشده است و دیگری جایی که بیان می دارد: نمایش عمومی فیلم سینمایی “محمد(ص)” مشروط به این است که اول وضعیت سینماهای کشور برای نمایش این فیلم مناسب شود.

طبیعی است که همین دو جمله نشان دهنده عدم قطعیت فرضی است که او برای اکران عیدفطر مطرح کرده است و دقت بر همین دو نکته کافی بود تا نیازی به انتشار چنین تکذیبیه ای نباشد.