1

تکخوانی زن در رسانه ملی!

سینماژورنال: حواشی مرتبط با تکخوانی زنان که سال قبل و همزمان با رونمایی آلبومی به نام “تو را ای کهن بوم و بر دوست دارم” آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و تقریبا هفته ای نیست که در این باره سوالی از دست اندرکاران فرهنگی مطرح نشود.

به گزارش سینماژورنال البته که در این میان برخی از روزنامه نگاران و نویسندگان فعال در فضای رسانه ای هم بدشان نمی آید تناقضهای مرتبط با این مقوله را به رخ بکشند.

از جمله این روزنامه نگاران رویا صدر طنزپرداز معاصر است که با نگارش یادداشتی کوتاه در “شرق” از تکخوانی زنان در رسانه ملی پرده برداشته است!!

اشاره این روزنامه نگار به نماهایی از فیلم “چ” است که در آن آوای یک زن شنیده میشود.

در یک بعدازظهر بهاری اتفاق افتاد

صدر می نویسد: در یک روز معتدل بهاری اتفاق افتاد… در بعد‌از‌ظهر بهاری، وقتی آدم‌ها سرگرم تخمه‌شکستن و رتق‌وفتق امور دنیا و مافیها در نشست‌های خانوادگی بودند و ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم داشتند کار خودشان را می‌کردند، من با همین دو گوش خودم شنیدم.

در یک صحنه تراژیک “چ” صدای تکخوانی زنی آمد که ترانه ای کردی می خواند

وی ادامه می دهد: در فیلم «چ» که از سیما پخش می‎شد، در یک صحنه تراژیک، صدای تک‌خوانی زنی آمد که داشت ترانه‌ای کُردی می‌خواند.

کور شوم اگر دروغ بگویم
صدر می افزاید: کور شوم اگر دروغ بگویم ولی با همین دو چشم خودم دیدم که آدم‌ها همچنان دارند تخمه می‌شکنند و امور دنیا و مافیها را رتق‌وفتق می‌کنند، ابر و باد و مه و خورشید و فلک دارند تا اطلاع ثانوی کار خودشان را می‌کنند و زندگی همچنان جریان دارد و دنیا هم کن فیکون نشده است…