1

توپ سازمان سینمایی در زمین هیات مدیره خانه سینما⇐آقایان خانه سینما! الان وقتش است که اقدامی کنید برای ارتقای معیشت سینماگران!/الان وقتش است که بیمه بیکاری سینماگران را راه بیندازید!/الان وقتش است که بیمه تامین اجتماعی سینماگران را ارتقا دهید/الان وقتش است که مقرری بازنشستگی سینماگران را افزایش دهید!

سینماروزان/حامد مظفری: بازدید سرزده محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از خانه سینما و دیدار با هیات مدیره خانه سینما برخلاف اسلافِ چنین دیدارهایی، نه وعده‌ای داشت و نه وعیدی.

به گزارش سینماروزان این بار محمد خزاعی نه وعده بهبود داد و نه مدعی حل مشکلات در کوتاهترین زمان ممکن شد و به جای آن از هیات مدیره خانه سینما خواست که خیلی زود بسته پیشنهادی خود برای ارتقای معیشت سینماگران را تنظیم و به سازمان سینمایی ارائه کند تا با تصویب قوانین لازم، یک بار برای همیشه مشکلات معیشتی سینماگران حل شود.

حالا توپ در زمین هیات مدیره خانه سینماست که بیاید و با فهرست کردن مشکلات معیشتی اهالی سینما و الویت‌بندی برای حل مشکلات، کاری کند که معضلات اولیه سینماگران حل شود‌‌.

آقایان خانه سینما! الان وقتش است که اقدامی کنید برای ارتقای معیشت سینماگران! الان می‌توانید از طریق سازمان سینمایی شرایط توزیع منصفانه تسهیلات معیشتی مداوم- چه به صورت نقد و چه به صورت ارزاق- را میان تمام سینماگران فراهم کنید.

آقایان هیات مدیره خانه سینما! الان وقتش است که بیمه بیکاری سینماگران را راه بیندازید! نزدیک به سه دهه از راه اندازی خانه سینما گذشته و هنوز اهالی سینما، بیمه بیکاری ندارند. اکنون وقتش است که در تعامل با دولت سیزدهم، بیمه بیکاری سینماگران را ایجاد کنید.

آقایان نشسته بر صدر خانه سینما! الان وقتش است که بیمه تامین اجتماعی سینماگران را ارتقا دهید. شرم‌آور است که سینماگران بعد از سی سال پرداخت حق بیمه وقتی به موعد بازنشستگی می‌رسند، با حداقل حقوق، بازنشسته می‌شوند. الان وقتش است که برای ارتقای مقرری بازنشستگی سینماگران کاری کنید.

آقایان رییس خانه سینما! می‌دانیم که برخی از شما آن قدر جیب‌تان پر است که برای یک سرماخوردگی ساده هم،پزشک خصوصی به بالین خود فرامی‌خوانید اما بخش عمده‌ اهالی سینما، آنهایی هستند که برای درمان بیماری‌های صعب العلاج خویش مجبور به قرض هستند. الان وقتش است که بیایید و در تعامل با سازمان سینمایی شرایط ایجاد یک بیمه درمانی مختص اهالی سینما را ایجاد کنید تا هیچ سینماگری مجبور نباشد برای درمان، هزینه صرف کند!

آقایان خانه سینما! هرچقدر در این سالها حرافی کرده‌اید و بودجه‌ها را تلف جشن‌های بی‌فایده کردید، بس است. حالا که رئیس سینما پیشقدم شده برای حل مشکلات، خیلی زود و سریع در تعامل با سازمان سینمایی، شرایط حل مشکلات اولیه سینماگران را فراهم کنید تا باز چهار سال نگذرد و اندر خم یک کوچه و -آن هم کوچه پر کردن جیب خودی‌ها- باشید.