1

تولید یک تهیه‌کننده جدید در گروه سینمایی تازه تأسیس!!!+عکس

سینماژورنال: بعضی از اتفاقاتی که در سیستمهای هنری کاملا دولتی شکل می گیرد آن قدر غریب است که نمی دانی در قبال آنها شاد باشی یا ناراحت.

به گزارش سینماژورنال از جمله این اتفاقات به تازگی در گزارش مکتوب نشست نقد و بررسی یک فیلم سینمایی رخ داد.

نشست نقد و بررسی “اشیاء در آینه” فیلم اول نرگس آبیار که به تازگی در گروه هنروتجربه اکران شده روز قبل در خانه هنرمندان برگزار شد؛ نشستی که یکی از دو تهیه کننده فیلم محمدحسین قاسمی و کارگردان اثر نرگس آبیار در آن صحبتهای جالبی را هم طرح کردند.

با این حال اتفاق غریب در رسانه وابسته به گروه سینمایی تازه تأسیس رخ داد؛ در گزارشی که این رسانه از نشست مذکور ارائه داد نام تهیه کننده “اشیاء در آینه” ابوذر پورقاسمی آورده شد!

شاید اگر نام یکی از عوامل پشت صحنه مانند طراح چهره پردازی یا صدابرداری اشتباه درج می شد آن قدرها تعجب برانگیز نبود اما اینکه نام تهیه کننده ای که به واسطه “شیار143” در کانون توجه مخاطبان عام قرار گرفت، قلب می شود به شدت غریب است.

اینکه کسی که گزارش نشست خبری یک فیلم را منعکس می کند حتی نام یک تهیه کننده شناخته شده را نداند از آن غرایبی است که عمدتا در سیستمهایی رخ می دهد که به کارگیری نیرو در آنها نه از سر سنجش توانایی که متکی بر ارجحیت روابط بر ضوابط است.

تصویر گاف رسانه گروه سینمایی تازه تأسیس
تصویر گاف رسانه گروه سینمایی تازه تأسیس

نام دو تهیه کننده ترکیب شده و یک تهیه کننده جدید خلق می شود!

اما ماهیت ابزورد این اطلاع رسانی آنجاست که نام دو تهیه کننده “اشیاء…” یعنی ابوذر پورمحمدی و محمدحسین قاسمی ترکیب شده و نام جدید “ابوذر پورقاسمی” به عنوان تهیه کننده خلق می شود.

این اتفاق واکنشهای فراوانی را در گروههای اجتماعی اهالی رسانه موجب شد و یکی از روزنامه نگاران به طعن درباره آن گفت؛ چه خوب که در تنظیم گزارش نشستهای این گروه سینمایی هم عنصر هنر و در کنار آن تجربه خیلی خوب به کار گرفته می شود و حتی اسامی هم با تجربه گرایی ماهیتی تازه می یابند.