1

تولید قسمت دوم “خروس جنگی” به‌جای پروژه استراتژیک انتخابات ۸۸؟!

سینماژورنال/وحید کرایلی: مسعود اطیابی کارگردانی که بعد از ساخت “خاک و مرجان” سه سالی می شود که فیلمی را نساخته چند ماهی می شد که درگیر پیش تولید فیلمی با نام “ماه گرفتگی” بود؛ فیلمی که بنا بود داستانی پیرامون انتخابات 88 را روایت کند.

به گزارش سینماژورنال با این حال اطیابی در تازه ترین گفتگوی خود تلویحا از منتفی شدن شرایط تولید فیلم حرف زده است؛ فیلمی که بنا بود بودجه تولید آن را هم انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس فراهم کند.

“ماه گرفتگی” متوقف است

مسعود اطیابی با بیانی نومیدانه درباره تولید این فیلم انتخاباتی به “فارس” گفت: در حال حاضر پروژه «ماه گرفتگی» کاملا متوقف است و  در حال حاضر زمان مشخصی برای فیلمبرداری فیلم در نظر نگرفتیم. صحنه ای بدون حضور بازیگر در سال گذشته فیلمبرداری کردیم که  ترجیح دادیم به دلیل هوای سرد و فضای نامناسب طبیعی کار را متوقف کنیم. فضای فیلمنامه نیاز به هوای گرم و شرایط طبیعی فصل گرما از جمله فضای سرسبز درختان داشت که ترجیح دادیم کار را متوقف کنیم.

اطیابی با نامشخص خواندن تولید این فیلم  گفت: تهیه کننده فیلم هادی انباردار جلساتی گذاشته است اما این که فیلم چه زمانی جلوی دوربین برود اصلا مشخص نیست. هم اینک هیچ اقدامی برای از سرگیری فیلمبرداری اثر انجام نشده است.

تلاش برای تولید “خروس جنگی2”

لحن نومیدانه اطیابی درباره توقف تولید “ماه گرفتگی” در حالی است که او اخیرا در گفتگویی دیگر از تمایلش برای ساخت قسمت دوم کمدی “خروس جنگی” خبر داده است!!!

اطیابی با اعلام اتمام نگارش فیلمنامه سری دوم این کمدی به “بانی فیلم” گفت: نگارش فیلمنامه قسمت دوم فیلم سینمایی “خروس جنگی” به تازگی به پایان رسیده و قصد دارم در صورت مهیا شدن شرایط برای آن درخواست پروانه ساخت بدهم.

وى افزود: در سری جدید تمام شخصیت های سری قبل حضور خواهند داشت و چند بازیگر جدید نیز به گروه اضافه می شوند. داستان نیز به طور کامل تغییر کرده و به نظرم نسبت به سری اول بسیار جذاب تر شده است.

دنباله سازی به جای تولید پروژه استراتژیک؟؟؟!!!

به گزارش سینماژورنال اینکه پروژه ای که یک نهاد شناخته شده به عنوان سرمایه گذار آن وجود داشت از مسیر تولید کنار می رود و دنباله سازی به سبک و سیاقی که بعد از “اخراجیها” در آثاری همچون “شهر موشها” و “آتش بس” دیدیم در دستور کار قرار می گیرد قابل تأمل است.

به خصوص که چهره هایی چون سعید سهیلی و سامان مقدم نیز که همواره سعی می کردند فیلمنامه های جدیدی را در دستور کار قرار دهند، تصمیم گرفته‌اند در تازه ترین فعالیتشان قسمتهای دوم “گشت ارشاد” و “نهنگ عنبر” را جلوی دوربین ببرند.

این تمایل به دنباله سازی نشان از آن دارد که فعلا بدنه سینمای ایران ترجیحش این است به سمت تولید پروژه هایی برود که جلب مطمئن گیشه را به واسطه خاطرات خوش مخاطبان از قسمت قبلی تجربه کند.

برای همین است که مسعود اطیابی که اتفاقا تهیه‌کننده‌اش با همراهی رسانه‌های اصولگرا، تلاشهای زیادی برای دریافت پروانه ساخت پروژه به اصطلاح استراتژیک “ماه گرفتگی” کرد هم دریافته فعلا صلاح در این است که به سراغ “خروس جنگی2” برود.

بخصوص که یکی از مهره های اصلی “خروس جنگی” رضا عطاران بود که برندی درجه یک برای فروش آثار در سالهای اخیر است.