1

تولید سری جدید “عمو پورنگ” با الگوبرداری از یک مجموعه آمریکایی/شهرداری اسپانسر کار است

سینماژورنال: “عموپورنگ” چند ماه بعد از حاشیه هایی که بخاطر استفاده از آیکون “کلید دروغین” در برنامه اش گریبانش را گرفته بود نوروز دوباره به تلویزیون بازگشت.

به گزارش سینماژورنال با این حال این بار به عنوان مجری برنامه‌ای شبه‌ارگانی که در بوستان ولایت برگزار میشد.

پایین بودن بار کیفی این برنامه و عدم جذابیت اغلب آیتمهایش موجب آن شد که شائبه هایی درباره امتداد مجموعه پیش بیاید.

با این حال مسلم آقاجانزاده تهیه کننده کار از این گفته که آنچه در نوروز روی آنتن رفته برنامه اصلی تیم “عمو پورنگ” نیست و تولید برنامه اصلی اینها به زودی آغاز میشود.

سری جدید موزیکال و قصه محور است و البته فول اچ.دی

به گزارش سینماژورنال این مجری در توصیف سری جدید این برنامه کودکانه به “هفت صبح” می گوید: سری جدید با فضای کاملا جدید و دکور بزرگ تولید میشود. بازیگران مختلف در کار حضور خواهند داشت و ساختار کار کاملا موزیکال و قصه محور خواهد بود و بصورت فول اچ.دی تصویربرداری میشود.

شهرداری اسپانسر کار است

آقاجانزاده ادامه میدهد: طرح برنامه تصویب شده ولی چون دکور عظیمی نیاز داریم به زودی دکور را پیدا کرده و کار شروع میشود. به گزارش سینماژورنال وی درباره اسپانسرهای حاضر در کار می گوید: شهرداری یکی از حامیان ماست و قرار است در مناسبتهای مختلف مثل آسمان آبی، زمین پاک، خط سفید، تفکیک زباله و در یک کلام فرهنگ سازی شهری را به بچه ها و خانواده ها آموزش میدهیم.

شاید وزارت بهداشت و وزارت نیرو هم حمایت کنند

این تهیه کننده درباره دیگر اسپانسرها می افزاید: صحبتهایی با وزارت بهداشت درباره آموزش مسائل بهداشتی و وزارت نیرو درباره مصرف آب و برق شده تا اسپانسرهایمان فرهنگی باشند. ما سابقه خوبی در ساخت برنامه های مرتبط با مفاهیم اجتماعی داریم و ارگانهای مختلف همی انتظار همکاری از ما دارند.

الگوبرداری از برنامه آمریکایی

مسلم آقاجانزاده در جایی از گفتگوی خود هم به الگوبرداری برنامه اش از یک مجموعه عروسکی آمریکایی اشاره کرده و بیان می دارد: در حوزه کودک ضمن اینکه باید بچه ها را شاد کنیم نیازمندیم که آموزش هم داشته باشیم برای همین نگاهی به برنامه موفق “خیابان سِسِمی” داشته ایم و تلاش میکنیم با فضای بزرگتر هدفی که داریم را بهتر به مخاطب منتقل کنیم.

“خیابان سِسِمی” چیست؟

به گزارش سینماژورنال “خیابان سِسِمی” که آقاجانزاده از نگاه “عمو پورنگ” به آن حرف میزند مجموعه ای کودکانه است که توسط “جوآن گانز کانی” و “لوید موریس” خلق شده است.

این مجموعه که از اواخر دهه 60 میلادی ابتدا از شبکه “ان.ئی.تی” و سپس “پی.بی.اس” روی آنتن می رود الویت خود را بر آموزش مفاهیم مختلف اجتماعی به کودکان قرار داده است. این برنامه ترکیبی از انیمیشن، فیلمهای کوتاه و آیتمهای آموزشی است.

خیابان سسمی
خیابان سسمی

نتیجه یک آمارگیری در سال 1996 مشخص کرد که 96 درصد آمریکاییان در دوران قبل از دبستان بیننده برنامه بوده اند. در سال 2009 نیز این مجموعه به عنوان پانزدهمین مجموعه کودکانه برتر تلویزیون آمریکا معرفی شد.

الویت تولیدکنندگان “سسمی” از ابتدای کار تاکنون تبدیل مفاهیم مختلف آموزشی به آیتمهای جذاب و مفرح مطلوب کودکان بوده است.