1

تولید سریال سردار سلیمانی توسط یک آقازاده!/ساخت سریال روح‌الله زم توسط تهیه‌کننده “هفت”+جزییاتی درباره ساخت سریالهای بنی‌صدر، مسعود رجوی و…

سینماروزان: مرکز سیما فیلم که وظیفه تولید و ساخت سریالهای تلویزیونی را بر عهده دارد، تولید مجموعه‌هایی با محوریت برخی شخصیت‌های تاریخ معاصر را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش سینماروزان و به نقل از “فارس”، مرکز سیمافیلم قصد دارد با تهیه مینی‌سریالی زندگی روح‌الله زم -موسس و مدیر کانال آمدنیوز- را به تصویر بکشد.

این سریال ضمن اشاره به زندگی و شخصیت روح‌الله زم، بیشتر به مقطع دستگیری و اعترافات این شخص اشاره دارد و تهیه‌کنندگی آن را مجتبی امینی تهیه‌کننده فصل اخیر “هفت” برعهده داشته است.

 

مرکز سیمافیلم قصد دارد در قالب یک مینی‌سریال رشادت‌های سردار قاسم سلیمانی را به تصویر بکشد. محور اصلی این سریال عملیات آزادسازی کرکوک و ماجرای حضور شبانه حاج قاسم سلیمانی در اربیل کردستان عراق برای نجات این شهر از چنگال داعش و جلوگیری از سقوط آن خواهد بود. از مرتضی فاطمی آقازاده عباس فاطمی از مدیران سالیان سازمان به عنوان تهیه کننده سریال سردار نام برده می شود.

 

همچنین سریال دیگری که ساخت آن در مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) تصویب شده، زندگی ابوالحسن بنی‌صدر -اولین‌رئیس‌جمهور ایران پس از انقلاب اسلامی- است. این اثر نیز که در قالب مینی‌سریال تولید خواهد شد، علاوه بر بررسی شخصیت و زوایای زندگی ابوالحسن بنی‌صدر و خیانت وی به کشور، به جریان افتادن انقلاب پس از برکناری بنی‌صدر را روایت می‌کند.

 

یکی دیگر از پروژه‌های جدید سیمافیلم ساخت مینی‌سریالی درباره عملکرد گروهک منافقین و مسعود رجوی در اوایل انقلاب است. این سریال بر اساس کتاب «عملیات مهندسی» ساخته می‌شود. در این کتاب کارنامه تروریستی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و مسعود رجوی از سال 1357 تا 1361 مورد واکاوای قرار گرفته است.

 

همچنین سیمافیلم قصد دارد مینی‌سریال دیگری با محوریت زندگی شهید مهدی باکری بسازد.

 

در کنار مرکز سیمافیلم معاونت امور استانهای سازمان صداوسیما نیز تولید چند اثر را در دستور کار خود قرار داده که یکی از آنها سریالی با موضوع زندگی شهید مجید شهریاری است. تا به حال نگارش سریال شهید شهریاری با نام موقت «میراث مجید» توسط فاطمه حیدری و حسن عطار‌ها به پایان رسیده است. این فیلمنامه محصول کارگاه فیلمنامه خورشید بوده و برای نگارش آن کار تحقیقاتی وسیعی در دستور کار قرار گرفت به طوریکه تاکنون حدود ۳۰۰ ساعت مصاحبه و تصویربرداری با مسئولان، همرزمان، خانواده و دوستان این شهید انجام شده است.

تصویربرداری این سریال با حضور بازیگران متعدد در تهران و زنجان صورت خواهد گرفت و از محمدرضا آهنج به عنوان اصلی ترین کاندیدای کارگردانی سریال شهید مجید شهریاری نام برده میشود.