1

تولید تازه‌ترین اثر عاشورایی سینمای ایران توسط تهیه‌کننده “شیار۱۴۳”

سینماژورنال: در تازه ترین جلسه شورای پروانه ساخت، 4 فیلمنامه پروانه ساخت گرفتند که در میان این فیلمنامه ها نام “پلیس بازی” پیمان قاسم خانی، “کاناپه” کیانوش عیاری و “ناسور” کیانوش دالوند بیشتر به چشم می آید.

به گزارش سینماژورنال عیاری که همان طور که سه روز پیش خبر داده بودیم مجوز ساخت فیلمنامه “کاناپه” را به تهیه کنندگی خودش گرفته است.(اینجا را بخوانید)

عبدا.. اسکندری تهیه کننده فیلم قاسم خانی

قاسم خانی اما پروانه ساخت “پلیس بازی” را به تهیه کنندگی محسن چگینی تهیه کننده تلویزیون و البته عبدا.. اسکندری گریمور برجسته ایرانی دریافت کرده است.

انیمیشن سازی تهیه کننده “شیار143” بعد از ساخت دو فیلم یکی با حمایت نورتابان و دیگری با حمایت فارابی

کیانوش دالوند که پیشتر انیمیشن “رستم و سهراب” را ساخته بود نیز پروانه ساخت انیمیشن “ناسور” را گرفته است؛ جالب است که نام محمدحسین قاسمی در کنار داریوش دالوند به عنوان یکی از تهیه کنندگان فیلم آمده است.

قاسمی بخش عمده شهرت خود در سینما را مرهون درام پر اشک و آه “شیار143” است که دو سال قبل همسرش نرگس آبیار ساخته بود.

قاسمی که امسال با همراهی موسسه نورتابان تهیه کننده فیلم میلیاردی مجید مجیدی یعنی “محمد رسول ا..(ص)” فیلمی با نام “نفس” را باز هم با همکاری همسرش تولید کرده است به تازگی تهیه یک فیلم اولی به نام “آبجی” را هم برعهده داشت که این یکی با حمایت فارابی تولید شد.

تولید انیمیشنی عاشورایی

حالا وی به سراغ انیمیشن سازی هم رفته و انیمیشن “ناسور” را که مضمونی درباره واقعه عاشورا دارد تولید خواهد کرد تا همزمان با سه فیلم به جشنواره بیاید.

هنوز مشخص نیست سرمایه گذار این انیمیشن که تازه ترین محصول عاشورایی سینمای ایران است چه ارگانی است.

 صدور پروانه ساخت یک فیلم دفاع مقدسی

دیگر فیلمنامه ای که مجوز ساخت گرفته “پس از جنگ” نام دارد به نویسندگی سهیلا جبری، تهیه کنندگی اصغر و محسن پورهاجریان و کارگردانی سیامک کاشف آذر.